غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه مربای به- مربای به- مربای به خانگی- انواع مربا- مربا به- آشپزی آسان- ژولی پولی

طرز تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به

5 آذر 1397

به میوه ای کرک دار با گوشتی خشک و رایحه ای خوشبو است، که کمتر کسی است که آن را در ظرف میوه در کنار میوه های دیگر دیده باشد. به اکثرا به صورت کمپوت، مربا و مارمالاد مصرف می شود.

امروز ژولی پولی قصد دارد شما دوستان عزیز را با طرز تهیه مربای به آشنا کند، امیدوارم این مربای خوشمزه را در فصل پاییز و زمستان تهیه و به عنوان صبحانه نوش جان کنید.

مواد لازم جهت تهیه مربای به:

  1. به ۳ کیلو
  2. شکر ۲ کیلو
  3. هل یک قاشق غذاخوری
  4. آب لیمو نصف استکان

طرز تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به:

به را از قسمت وسط چهار قاچ کرده، تخم ها و سفتی وسط به را در می آوریم به شکل پرهای پرتقال به را خرد می کنیم. آنها را می شوییم و در یک ظرف مسی سفید کرده می ریزیم و مقداری آب که کمی روی به را بگیرد در ظرف می ریزیم و درب آن را می بندیم و ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم تا به کمی پخته و نرم شود. باید مراقب باشیم تا له نشود، سپس شکر و هل را اضافه می کنیم و می گذاریم مربا بجوشد و شربت آن غلیظ شود و رنگ آن قرمز خوش رنگ گردد (اگر مربا قرمز شد ولی شربت آن رقیق بود، درب آن را بر می داریم و حرارت را زیاد می کنیم.) در آخر طبخ آب لیمو را داخل مربا ریخته یکی دو جوش که زد مربا را از روی حرارت برمی داریم. از زمانی که شکر مربا را می ریزیم ۵ تا ۶ ساعت وقت لازم است تا مربا خوش رنگ شود.