غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه شیرینی نان برنجی سوغات کرمانشاه - ژولی پولی

طرز تهیه شیرینی نان برنجی سوغات کرمانشاه

طرز تهیه شیرینی نان برنجی سوغات کرمانشاه

7 فروردین 1398

امروز تصمیم داریم یک شیرینی خوشمزه و پرطرفدار که سوغات اصلی شهر کرمانشاه می باشد را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم.

دوستانی که جزو طرفداران شیرینی پزی و سوغاتی های شهرهای ایران هستند تا بحال حدس زده اند که منظور ما نان برنجی است، بله درست حدس زده اید…

با بخش آشپزی مجله خبری ژولی پولی همراه باشید و طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را که هم به عنوان سوغات مورد استفاده قرار می گیرد و هم در مهمانی ها و پذیرایی های نوروزی سرو می شود را بیاموزید.

طرز تهیه آرد برنج:

برنج را به میزان لازم چند بار بشویید و آب آن را خالی کنید و دو روز در آب سرد بخیسانید. در این مدت دو روزه چندین بار آب آن را عوض کنید. بعد از این مدت زمان برنج را در آبکش ریخته و منتظر بمانید تا آب آن برود. برنج را در کاسه ای بریزید و با گوشتکوب، بکوبید تا نرم شود. برنج کوبیده شده را در سینی پهن کنید و در معرض هوا قرار دهید تا خشک شود. وقتی برنج خشک شد آن را الک کنید و این کار را دو بار انجام دهید یعنی چند بار بگذارید خشک شود و الک کنید تا مثل آرد کاملا یکنواخت شود.

اگر شما دوستان تمایل دارید آرد برنج را خودتان در منزل تهیه کنید می توانید از دستورالعمل بالا استفاده کنید، وگرنه آرد برنج بصورت آماده نیز در فروشگاه های مواد غذایی موجود است که می توانید خریداری نمایید و برای تهیه ی نان برنجی استفاده کنید.

طرز تهیه نان برنجی

مواد لازم جهت تهیه نان برنجی:

  1. آرد برنج نرم یک کیلوگرم
  2. روغن نیم کیلو
  3. تخم مرغ ۲ عدد
  4. خاکه قند ۳۵۰ گرم
  5. گلاب یک فنجان
  6. پودر هل نصف قاشق چایخوری
  7. پودر خرفه برای تزیین
  8. زعفران حل شده یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه نان برنجی:

زرده و سفیده ی تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید، سفیده ی تخم مرغ را بطور جدا با همزن می زنیم تا سفت شود. سپس روغن، زرده های تخم مرغ و خاکه قند را با هم ترکیب می کنیم. سپس سفیده را به زرده ی تخم مرغ، خاکه قند و روغن که یکنواخت شده اند اضافه کرده و به این مواد، آرد برنج را می افزاییم و در پایان گلاب و زعفران و پودر هل را اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط می کنیم تا یک خمیر لطیف و نرم و یکنواخت به دست آید.
خمیر بدست آمده را یکروز در کیسه نایلونی قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس از خمیر گلوله های کوچکی به اندازه ی گردو برداشته و در کف دست آن را پهن می کنیم که مثل سکه پهن شود. بعد از اینکه همه ی خمیر را به صورت گلوله های کوچک پهن شده در آوردیم با قالب روی آنها نقش می اندازیم و در سینی فر می چینیم و روی آن پودر خرفه می ریزیم. سینی فر را در حرارت ۳۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. پس از این مدت زمان نان برنجی پخته شده و می توانید سینی فر را به بیرون منتقل کرده و منتظر شوید تا خنک شود و شیرینی ها را در ظرفی بچینید.

شیرینی نان برنجی نوش جانتان