غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه سمبوسه اسفناج - ژولی پولی

طرز تهیه سمبوسه اسفناج

طرز تهیه سمبوسه اسفناج

6 بهمن 1397

سمبوسه یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه ای است که در جنوب ایران و در کشورهای عربی، لبنان و افغانستان طبخ می شود. سمبوسه یکی از فست فودهای ایرانی به شمار می آید که به عنوان پیش غذا، میان وعده و خوراکی در اغذیه فروشی ها عرضه می شود.

امروز در بخش آشپزی سایت ژولی پولی می خواهیم شما را با طرز تهیه سمبوسه اسفناج آشنا کنیم. با ما همراه باشید…

مواد لازم جهت تهیه سمبوسه اسفناج:

  1. نان لواش یا تافتون به مقدارلازم
  2. اسفناج ۱ کیلو
  3. سیب زمینی پخته ۳ عدد
  4. پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
  5. گشنیز ۲۰ شاخه
  6. تخم گشنیز ۱ قاشق غذا خوری
  7. تخم مرغ  ۱ عدد
  8. پیاز سرخ شده
طرز تهیه سمبوسه اسفناج

طرز تهیه سمبوسه اسفناج:

ابتدا سیب زمینی ها را  پخته و خرد می کنیم و بعد از آن اسفناج را با مقدار کمی آب می پزیم (اما نمی گذاریم خواصش از دست برود و زنگار بیندازد.) حال سیب زمینی ها را داخل ماهیتابه ریخته مقدارکمی روغن روی آن می ریزیم و سپس پیاز سرخ شده را به آن اضافه می کنیم، چند برگ گشنیز را با چاقوی مخصوص سبزی خرد کن، خرد کرده و به ماهیتابه همراه با تخم گشنیز اضافه می کنیم. اسفناج های آماده شده را از آب اسفناج به وسیله فشار با کف گیر جدا می کنیم. مواد داخل ماهیتابه را به داخل یک ظرف می ریزیم و می گذاریم تا خنک شود. حال پنیر پیتزا ( بهتر است پنیر موزارلا باشد) به مواد خنک شده اضافه می کنیم. حال تخم مرغ را در یک کاسه کوچک شکسته و خوب هم می زنیم تا زرده و سفیده کامل با یکدیگر مخلوط شوند و به تخم مرغ نیز مقدار بسیار کمی روغن اضافه می کنیم و به وسیله ی قلموی شیرینی، بر روی نان می مالیم. حال مواد آماده شده را بر روی نان می ریزیم و نان را به صورت سه گوش می پیچیم. سمبوسه ها را داخل روغن قرار می دهیم تا سرخ شوند.

  • برای تهیه سمبوسه از نان لواش، تافتون یا خمیر پیراشکی می توانید استفاده کنید.
  • پس از سرخ شدن سمبوسه ها می توانید آنها را روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن آنها گرفته شود.
  • برای تهیه سس سمبوسه می توانید از فلفل استفاده کنید، سمبوسه تند و فلفلی طعم بسیار خوبی دارد و با ذائقه های گرم سازگار است.