غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه دسر پودینگ قهوه و شکلات تلخ - ژولی پولی

طرز تهیه دسر پودینگ قهوه و شکلات تلخ

طرز تهیه دسر پودینگ قهوه و شکلات تلخ

25 فروردین 1398

اگر شما تمایل دارید یک دسر متفاوت و خوشمزه با عطر و طعم دلپذیر قهوه تهیه کنید، با بخش آشپژی مجله خبری ژولی پولی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه پودینگ قهوه آشنا کنیم.

مواد لازم جهت تهیه پودینگ قهوه:

  1. شیر ۱ لیتر
  2. تخم مرغ ۵ عدد
  3. خامه ۲۰۰ میلی لیتر
  4. شکلات تخته ای تلخ ۷۰ گرم
  5. دانه های قهوه ۶۰ گرم
  6. آرد برنج ۲ قاشق غذاخوری
  7. شکر ۱۲۰ گرم
طرز تهیه پودینگ قهوه

طرز تهیه پودینگ قهوه:

در ابتدا قهوه را در قابلمه ای که روی شعله اجاق گاز قرار گرفته است بریزید تا عطرش در فضا تراوش کند، البته دانه های قهوه را مرتب بهم بزنید تا دچار سوختگی نشود. سپس دو سوم شیر را به قهوه اضافه کنید و منتظر بمانید تا به جوش آید وقتی شیر به جوش آمد شکر را اضافه نمایید و به مداوم بهم بزنید.

یک سوم شیر سرد را که نگه داشته اید را در کاسه ای بریزید و تخم مرغ ها را شکسته و به شیر اضافه نمایید و آرد برنج و خامه را نیز بیافزایید و با همزن فلزی به خوبی ترکیب کنید تا یکنواخت شود.

وقتی شکر و شیر و قهوه که روی اجاق گاز است به جوش آمد زیر شعله را کم کنید و مواد شیر و تخم مرغ ها و آرد برنج و خامه را به آن بیافزایید و به سرعت هم بزنید تا ته نگیرد. دمای اجاق گاز را کمی بالا ببرید تا به غلظت برسد. در این مرحله مواد را از روی اجاق برداشته و در کاسه ای که روی آن صافی یا آبکش قرار گرفته، می ریزیم تا دانه های قهوه از مواد جدا شود.

ظرف پیرکسی را انتخاب کنید و مواد صاف شده را به ظرف پیرکس انتقال دهید و روی سطح مواد را شکلات تلخ رنده کنید، مقداری آبجوش در یک سینی ریخته و ظرف پیرکس را در آن قرار داده و به مدت یک ساعت در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر بگذارید.

پس از این مدت زمان ظرف پیرکس حاوی پودینگ قهوه را از فر خارج کرده و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود و بتوانید دسر پودینگ قهوه را نوش جان نمایید.