غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گیاه شویدی (اسپاراگوس) در آپارتمان - ژولی پولی

شرایط نگهداری گیاه شویدی (اسپاراگوس) در آپارتمان

شرایط نگهداری گیاه شویدی (اسپاراگوس) در آپارتمان

27 آذر 1398

یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی که برگهای خاص و زیبایش از هر شخصی دلبری می کند، گیاه آپارتمانی شویدی می باشد که نام علمی آن اسپاراگوس است.

شرایط نگهداری و پرورش گیاه اسپاراگوس (شویدی) بسیار آسان است و به دلیل ساقه های آویزی که دارد کاشت آن در گلدان های آویز مناسب می باشد.

ساقه های گیاه اسپاراگوش دارای انشعاب است و برگهای ریزی دقیقا مشابه با برگهای شوید روی ساقه های آن قرار گرفته است، به همین دلیل است که در زبان فارسی به این گیاه شویدی می گوییم.

در فصل بهار و تابستان گل های سفیدی با سایز کوچک روی آن نمایان می شود.

گیاه اسپاراگوس به دلیل میوه ی قرمز و آبدار و کوچکی که دارد موجب جذب پرندگان به سوی خودش می شود.

برخی به اشتباه تصور می کنند که گیاه اسپاراگوس بخاطر شکل ظاهری و تشابه به سرخس از خانواده ی سرخس می باشد در صورتیکه این گیاه از خانواده ی مارچوبه است.

گیاه شویدی جزو گیاهان رطوبت دوست است بدین منظور گیاه مناسبی برای کاشت در تراریوم می باشد.

شرایط نگهداری اسپاراگوس

مشخصات گیاه اسپاراگوس (گیاه شویدی):

نام علمی: asparagus densiflorus sprengeri

زیستگاه: آفریقای جنوبی

نام های دیگر: اسپاراگوس، شویدی، مارچوبه زینت، دم روباهی، چتری

خانواده: مارچوبگان

شرایط نگهداری گیاه اسپاراگوس (گیاه شویدی):

آبیاری:

گیاه شویدی نیاز به خاک مرطوب دارد اما بیش از حد گیاه را آبیاری نکنید زیرا خیس بودن زیاد خاک باعث می شود ریشه ها آب زیرادی را در خود جذب کنند و دچار پوسیدگی شوند.

نور:

گیاه شویدی (اسپاراگوس) جزو گیاهان نور دوست است اما تابش مستقیم خورشید موجب سوختگی برگهای آن می شود.

در محیط خانه آن را در مجاورت پنجره قرار دهید تا از نور غیر مستقیم خورشید برخوردار شود.

خاک:

بهترین خاک برای رشد گیاه شویدی، ترکیب خاک باغچه و خاک برگ می باشد.

گیاه شویدی

کود:

به منظور تقویت گیاه شویدی می توانید از ورمی کمپوست استفاده نمایید یا در فصل رشد (از اوایل بهار تا اوایل پاییز) ماهی یکبار با کود گیاهان آپارتمانی گیاه را تقویت نمایید.

تکثیر:

گیاه شویدی را می توانید از طریق کاشت بذر تکثیر نمایید، اما اصولی ترین روش برای ازدیاد آن تقسیم ریشه و کاشتن در گلدان دیگری که بستری خاک مناسبی دارد، می باشد.

بذرها در داخل میوه های این گیاه قرار گرفته اند، صبر کنید که میوه های گیاه اسپاراگوس روی شاخه های خشک شود و از آن برای تکثیر این گیاه استفاده نمایید.

هرس:

از هرس گیاه شویدی غافل نشوید و سالیانه برگها و ساقه های خشک و ضعیف آن را جدا کنید.

چرا گل شویدی زرد شده؟

اگر گل شویدی شما به تازگی برگهایش زرد شده، نرسیدن اکسیژن به ریشه ی گیاه بر اثر آبیاری بیش از حد، نداشتن زهکشی مناسب گلدان، کوچک بودن گلدان، نور کم، رطوبت کم و خشکی هوا، کمبود مواد مغذی، ماندن آب در زیرگلدانی و … همگی می توانند از علل زرد شدن گل شویدی باشند.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظراتمجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.