غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی کروتون - ژولی پولی

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی کروتون

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی کروتون

16 آبان 1398

اگر می خواهید برای دوستان، آشنایان یا فامیل های خود به عنوان هدیه یک گیاه چشم گیر و زیبا دارای برگهای رنگارنگ خریداری نمایید، گیاه آپارتمانی کروتون می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

گیاه آپارتمانی کروتون دارای ظاهری بسیاری زیبا و جذاب است که اکثرا آن را می توانید در محیط های اداری و بانکها مشاهده نمایید.

اگر با شرایط نگهداری کروتون آشنایی داشته باشید می توانید مدتها آن را نگهداری کنید و از حضورش در کنار خودتان لذت ببرید، زیرا این گیاه مقاوم است و به راحتی قابل نگهداری در محیط های آپارتمانی و شرایط سخت می باشد.

مشخصات گیاه آپارتمانی کروتون:

نام انگلیسی: Croton

نام علمی: Codiaeum variegatum

خانواده: Euphorbiaceae

زیستگاه: مناطق جنوب شرقی آسیا

انواع کروتون: کروتون رشته ای، کروتون پنجه مرغی، کروتون گورخری

شرایط نگهداری کروتون

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی کروتون:

آبیاری:

برخی افراد می گویند هفته ای دو بار گیاه را آب دهید کافیست، در صورتیکه این موضوع و عنوان کردن تعداد دفعات آبیاری کاری اشتباه است چون تعداد دفعات آبیاری بستگی به دمای محیط نگهداری گیاه دارد.

خاک گیاه کروتون را چک نمایید، هر زمانی که خاک خشک شده بود گیاه را آبیاری نمایید.

رطوبت:

کروتون گیاهی رطوبت دوست است، ولی از آبیاری بیش از حد آن و ایجاد فضایی باتلاقی در زیر آن خودداری کنید.

برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه می توانید تعداد سنگ ریزه در زیر گلدانی بچینید و در زیر گلدانی آب بریزید و گلدان را در آن قرار دهید تا رطوبت مورد نیاز را از این طریق کسب نماید.

در فصل تابستان که هوا گرم است هفته ای چند بار گیاه را با اسپری آب غبار پاشی نمایید ولی در هوای سرد که گیاه در خواب به سر می برد هفته ای یکبار اسپری آب برای تامین رطوبت آن کافی می باشد.

نور:

کروتون برای اینکه بتواند رنگ برگهای زیبای خود را حفظ نماید نیاز به نور زیاد و فیلتر شده می باشد، نور فیلتر شده منظور نور غیر مستقیم است.

نور مستقیم خورشید موجب آسیب رساندن و سوختگی برگهای رنگارنگ و زیبای گیاه کروتون می شود.

خاک:

ترکیب خاک برگ، ماسه، ورمی کمپوست و پرلیت برای کاشت و پرورش کروتون مناسب می باشد.

کود:

در فصول رشد (بهار و تابستان) می توانید ماهی دو بار، گیاه کروتون را با کود مایع که مخصوص گیاهان زینتی است تقویت نمایید.

گیاه کروتون

آفات و بیماری های گیاه کروتون:

رنگ برگها در حال تغییر است و به سبز گرایش پیدا کرده است: اگر رنگ های گیاه روشن شده دلیل آن کمبود نور و نگهداری گیاه در محیطی تاریک است، گیاه را به محیطی با نور مناسب منتقل نمایید.

برگها در حال خزان هستند و ساقه دچار پوسیدگی شده است: آبیاری بیش از حد، گیاه کروتون را در آستانه ی نابودی و خفگی ریشه پیش برده است، بین هر دو آبیاری اجازه دهید خاک گیاه خشک شود.

روی برگهای گیاه کروتون لکه های قهوه ای رنگی نمایان شده است: درست است که باید رطوبت مورد نیاز را توسط غبارپاشی فراهم نمایید، اما استفاده از اسپری آب بر روی برگهای گیاه در زمانیکه نور خورشید روی برگهای گیاه افتاده است منجر به سوختگی برگها می شود.

در قسمت زیر برگها و ما بین ساقه ها، چیزی به شکل پنبه ای و چسبناک ایجاد شده است: گیاه کروتون شما دچار شپشک آرد آلود شده است. قسمت هایی که شپشک آرد آلود وجود دارد را توسط یک پنبه و آب تمیز نمایید و گیاه را با سم کونفیدور سمپاشی نمایید.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظراتمجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.