غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی سانسوریا گیاهی مقاوم و تصفیه کننده هوا - ژولی پولی

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی سانسوریا گیاهی مقاوم و تصفیه کننده هوا

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی سانسوریا گیاهی مقاوم و تصفیه کننده هوا

5 مرداد 1398

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به گل ها و گیاهان علاقمند هستید و برای هدیه دادن به دوستان و آشنایان خود دنبال گیاهی مقاوم و زیبا با ظاهری شیک و لاکچری می گردید، با مجله خبری ژولی پولی همراه شوید تا شما را با گیاه آپارتمانی سانسوریا آشنا کنیم…

اگر یک گیاه را با چند هدف خریداری می کنید و می خواهید با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید… سانسوریا جزو گیاهانی است که همه چیز تمام است و شما با خرید و نگهداری از آن می توانید به چندین هدف برسید.

شرایط-نگهداری-گیاه-سانسوریا

ویژگی هایی که سانسوریا دارد و شما را متقاعد می کند که آن را برای خود یا اطرافیانتان خریداری کنید:

  1. سانسوریا جزو گیاهانی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد، البته این گیاه دارای واریته های مختلفی است که هر کدامشان زیبایی منحصر به فرد خودشان را دارند.
  2. سانسوریا گیاهی است که وقت کمی برای رسیدگی نیاز دارد و نیازی نیست مداوم به آن توجه داشته باشید.
  3. سانسوریا مقاوم است و در محیط هایی که نور کمی دارند به راحتی نگهداری می شود البته توجه داشته باشید که واریته ی ابلق سانسوریا نیاز به نور غیر مستقیم دارد تا بتواند رنگ و زیبایی خود را حفظ کند.
  4. سانسوریا یکی از گیاهان آپارتمانی است که قابل نگهداری در منزل، شرکت ها، بانک ها و محیط های اداری است.
  5. سانسوریا رشد آرامی دارد به همین دلیل سالها می تواند مهمان خانه ها و محیط های کاری شما باشد و هر سال نیاز نیست گلدان آن را تعویض کنید.
  6. سانسوریا جزو گیاهان تصفیه کننده هواست که از سمت ناسا معرفی شده و می تواند گازها و سموم هوا را به خود جذب کند و موجب تصفیه کنندگی هوا شود، به همین دلیل از سانسوریا می توانید در اتاق خواب خود نگهداری کنید.
  7. سانسوریا به کم آبی مقاوم است و اگر خیلی به نگهداری گیاهان توجه ندارید و زمان آبیاری آنها را فراموش می کنید سانسوریا گزینه ای مناسب برای شما محسوب می شود.
سانسوریا-نیزه-ای
سانسوریا نیزه ای یا سانسوریا مخملی

سانسوریا نام های دیگری همچون برگ شمشیری، برگ نیزه ای، زبان مادر شوهر دارد.

سانسوریا در واریته های سانسوریا پا کوتاه، سانسوریا پا بلند، سانسوریا ابلق، سانسوریا نیزه ای، سانسوریا برگ نقره ای و … وجود دارد.

نام علمی گیاه آپارتمانی سانسوریا Sansevieria trifasciata می باشد و زیستگاه اصلی این گیاه آفریقا است.

شرایط-نگهداری-گیاه-آپارتمانی-سانسوریا
سانسوریا پا کوتاه

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی سانسوریا:

سانسوریا به آبیاری بیش از حد نیاز ندارد، سطح خاک را چک کنید هر زمان سطح خاک خشک شده باشد آبیاری مرحله بعد را انجام دهید. البته در آبیاری سانسوریا افراط و تفریط نکنید!!
آبیاری بیش از حد موجب پوسیدگی برگهای گیاه و آبیاری خیلی کم موجب چروک شدن برگهای آن می شود.

سانسوریا گیاهی آپارتمانی است و به نور مستقیم خورشید نیازی ندارد ولی اگر از واریته ی ابلق آن نگهداری می کنید محیطی که روشن و نور غیرمستقیم داشته باشد برای نگهداری آن مناسب است.

در فصل رشد گیاه (فصل بهار و تابستان) به منظور تقویت سانسوریا هر دو هفته یکبار از کود گیاهان آپارتمانی (کود گیاهان زینتی) استفاده نمایید.

بهترین خاک برای رشد گیاه آپارتمانی سانسوریا ترکیب خاک برگ و ورمی کمپوست می باشد.

رایج ترین روش تکثیر گیاه آپارتمانی سانسوریا از طریق پاجوش پایه مادری انجام می شود.

قیمت گیاه آپارتمانی سانسوریا: گل سانسوریا نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی از قیمت بالاتری برخوردار است زیرا ماندگاری بالایی دارد و جزو گیاهان لاکچری و مقاوم به شمار می آید.

شرایط-نگهداری-سانسوریا-پا-بلند
سانسوریا پا بلند ابلق

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظراتمجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.

روش نگهداری گیاه آپارتمانی کالانکوآ (کالانکوئه)