غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گل سنگ در آپارتمان - ژولی پولی

شرایط نگهداری گل سنگ در آپارتمان

شرایط نگهداری گل سنگ در آپارتمان

30 آبان 1398

گل سنگ یکی از گیاهان آپارتمانی است که دارای برگ های لطیف و بسیار زیبایی می باشد و نگهداری در آن در فضای خانه کار آسانی است.

گل سنگ در دو رنگ متفاوت است، یکی از گونه های آن دارای برگ های سبز رنگ است و خال های سفید رنگی روی آن می باشد و گونه ی دیگر که دارای برگ هایی سبز رنگ است و روی آن خال های قرمزی یا صورتی رنگی وجود دارد.

گویی خداوند روی برگهای این گیاه زیبا نقاشی کشیده  و آن را به زیباترین شکل آراسته است.

گل سنگ عاشق رطوبت است و در تراریوم و گرین وال (دیوار سبز) از این گیاه استفاده می شود.

البته از گل سنگ می توانید بعنوان گیاه پوششی برای پوشاندن سطح خاک استفاده نمایید و در کنار گیاهان دیگر مجموعه ای زیبا پدید آورید.

مشخصات گل سنگ:

نام علمی: Hypoestes sanguinolenta

نام انگلیسی: Polka Dots

زیستگاه: مناطق ماداگاسکار

خانواده: آکانتاسه

شرایط نگهداری گل سنگ:

آبیاری:

از آبیاری بیش از حد گل سنگ پرهیز کنید زیرا موجب زرد شدن برگهای این گیاه می شود.

میزان آبیاری تمام گیاهان ارتباط مستقیم با دمایی دارد که در آن نگهداری می شوند، برای گل سنگ هم سطخ خاک را با انگشتان خود لمس کنید، آگر خاک خشک باشد بهترین زمان برای آبیاری گیاه می باشد.

آبیاری گل سنگ

رطوبت:

گل سنگ جزو گیاهان رطوبت دوست است، اما از آبیاری بیش از حد آن و استفاده از غبارپاشی (اسپری آب) خودداری کنید.

برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه، زیر گلدانی بردارید در داخل زیرگلدانی سنگریزه بچینید و کمی آب در آن بریزید و گلدان را بر روی سنگریزه ها قرار دهید تا گیاه رطوبت مورد نیازش را از طریق آب داخل زیرگلدانی تامین کند.

خاک:

ترکیب خاک برگ، ورمی کمپوست و ماسه برای کاشت گل سنگ مناسب می باشد.

نور:

نور مستقیم خورشید موجب سوختگی برگهای لطیف گل سنگ می شود، کمبود نور هم باعث سبز شدن و از بین رفتن بخش های رنگی روی برگ های گل سنگ می شود.

گل سنگ به محیطی پر نور البته به دور از نور مستقیم خورشید نیاز دارد، نور فیلتر شده که از پشت پنجره و پرده می تابد برای گل سنگ مناسب می باشد.

کود:

در شش ماه اول سال که جزو فصل های رشد گیاه محسوب می شود می توانید از کود گیاهان زینتی یا کود ۲۰-۲۰-۲۰ هر ۱۵ روز یکبار به منظور تقویت گل سنگ استفاده نمایید.

تکثیر:

گل سنگ از طریق قلمه ی ساقه و بذر تکثیر می شود، البته بهترین روش برای تکثیر آن قلمه ی ساقه می باشد.

تکثیر گل سنگ

هرس:

اگر شاخه های گیاه شما رشد زیادی داشته و ساقه ها بیش از حد رشد کرده است، نیاز به سر زنی شاخه ها و هرس دارد تا گیاه پس از مدتی از درون مجددا پر شود.

آفات و بیماری ها:

اگر گل سنگ دچار شته، کنه، مگس سفید شده با دیازینون یا مالاتیون گیاه را سمپاشی کنید و اگر روی برگهای آن شپشک آرد آلود (قسمت زیرین برگها حالت پنبه ای شده) مشاهده می کنید، گیاه را با سم کونفیدور سمپاشی نمایید.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.