غذای خانگی سه سار چیتگر

سریال مختارنامه چند قسمت است؟+ داستان و بازیگران - ژولی پولی

سریال مختارنامه چند قسمت است؟+ داستان و بازیگران

سریال مختارنامه چند قسمت است؟+ داستان و بازیگران

19 مرداد 1400

سریال مختارنامه چند قسمت است؟+ داستان و بازیگران سریال مختارنامه را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

درباره سریال مختارنامه:

مختارنامه یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ثقفی به کارگردانی داوود میرباقری است. این سریال به داستان مختار ثقفی مکنی به ابواسحاق، و چگونگی قیام او که پس از حادثه عاشورا به خونخواهی حسین بن علی برمی‌خیزد، می‌پردازد. این سریال در ۴۰ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش گردید. شروع پخش این سریال در تاریخ جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ از شبکه اول سیما بود.

فیلمبرداری سریال مختارنامه از سال ۱۳۸۲ آغاز شد و در سال ۱۳۸۸ به پایان رسید. فیلمبرداری این مجموعه در تهران، قزوین، تاکستان، ورامین، آبادان، شوشتر، شهریار، آران و بیدگل، اسلامشهر، زاویه، کویر سفیدشهر و شاهرود انجام شده‌است. همچنین سکانس‌های عاشورای این سریال در بیابان‌های روستای طرود، در نزدیکی شهرستان شاهرود فیلمبرداری شده‌است. این سریال دارای ۷۰۰ سکانس است که ۱۰۰ سکانس آن مربوط به ۵ جنگ بزرگ این سریال هستند.

همچنین شبکه آی فیلم این مجموعه را برای مخاطبان عرب زبان پخش کرده‌است. معمولاً این سریال هرساله به ویژه در ماه محرم از شبکه‌های مختلف بازپخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی مختارنامه در حال حاضر از رسانه ملی در حال پخش است.

سریال مختارنامه چند قسمت است؟

مجموعه تلویزیونی مختارنامه ۴۰ قسمتی می باشد.

داستان سریال مختارنامه:

داستان این مجموعه تلویزیونی از زخمی شدن حسن بن علی و رفتن وی به مدائن که حاکم آن عموی مختار است شروع می‌شود. مختار از طرف عمویش فرا خوانده می‌شود تا از حسن بن علی محافظت کند. بعد از مسموم و کشته شدن حسن مجتبی توسط همسرش جعده در ادامه، داستان به وقایع سال ۶۰ هجری و مرگ معاویه و حکومت یزید و جریان بیعت گرفتن از حسین بن علی رفته و در نهایت پنج سال بعد از حادثه عاشورا، مختار به عنوان رهبر سومین قیام پس از عاشورا با متحد کردن شیعیان با شعار یا لثارات الحسین به خونخواهی حسین بن علی و شهدای کربلا قیام می‌کند.

عوامل سریال مختارنامه:

کارگردان این سریال داود میرباقری و به تهیه‌کنندگی محمود فلاح ساخته شده، محمود اردلان به عنوان طراحی و اجرای صحنه‌های جنگ، حمیدرضا آشتیانی پور سرپرست گویندگان و همچنین پرویز بهرام گویندهٔ پیشکسوت در مقام راوی و گویندگانی از جمله علی همت مومیوند، ژرژ پطرسی، اکبر منانی، بیژن علیمحمدی، امیر حکیمی، حسین عرفانی، ایرج رضایی، تورج مهرزادیان، منوچهر زنده‌دل، مریم شیرزاد و شوکت حجت حضور داشتند. در این سریال ۱۱۰ بازیگر اصلی و ۴۰۰ بازیگر فرعی بازی می‌کنند.

مسعود ولدبیگی و عبدالله اسکندری طراحان چهره پردازی سریال مختارنامه بوده‌اند و اجرای چهره پردازی با : داریوش صالحی، دانش کریمی، عظیم فراین، محمد عالی پور، مهرداد حیدرخوانی، علیرضا خورشید، سهراب ولدبیگی، بابک اسکندری، نیما اسکندری، میترا آقامیری، معین میرالی، یاور اسکندری، علیرضا رشیدی بوده است.

طراحی صحنه، لباس و جلوه‌های ویژه میدانی این سریال بر عهده محسن شاه‌ابراهیمی بوده‌است.

آهنگساز این سریال امیر توسلی بوده و موسیقی تیتراژ ابتدایی این سریال با خوانندگی اکبر سلطانعلی بازیگر نقش رستم، غلام شمر بود، و تیتراژ پایانی نیز هم‌نوایی لالایی صدیقه بحرانی، نوحه‌خوان بوشهری همراه بود. همچنین بهزاد عبدی در قسمت‌های آخر سریال به عوامل آن اضافه شده و چند قطعه‌ای از موسیقی متن این سریال را ساخته‌است. مسعود پاکدل نیز عکاس سریال است.

بازیگران سریال مختارنامه:

فریبرز عرب‌نیا

مهدی فخیم‌ زاده

فرهاد اصلانی

رضا کیانیان

نسرین مقانلو

محمد فیلی

فریبا کوثری

رضا رویگری

ماه‌چهره خلیلی

ولی‌الله شیراندامی

ژاله علو

ابراهیم‌آبادی

گوهر خیراندیش

شهرام حقیقت‌دوست

الهام حمیدی

حدیث فولادوند

آهو خردمند

ویشکا آسایش

داوود رشیدی

امین زندگانی

فرخ نعمتی

پرویز پورحسینی

بهنوش طباطبایی

عنایت شفیعی

جعفر دهقان

محمد صادقی

حامد میرباقری

رز رضوی

کریم اکبری مبارکه

اکبر زنجان‌پور

عزیزالله هنرآموز

محمدرضا شریفی‌نیا

انوشیروان ارجمند