غذای خانگی سه سار چیتگر

سخت گیر، اما مهربان باشید - نظم شخصی - پیش به سوی موفقیت - روانشناسی - ژولی پولی

سخت گیر، اما مهربان باشید (نظم شخصی)

سخت گیر، اما مهربان باشید (نظم شخصی)

22 شهریور 1397

نکته طلایی برای یک زندگی موفق و پرمعنا، نظم و انضباط شخصی است. نظم به شما فرصت می دهد که تمام کارهایی را که می دانید باید انجام دهید اما هرگز دوست ندارید، به انجام برسانید. بدون نظم و انضباط شخصی، اهداف واضحی نخواهید داشت، زمان را نمی توانید درست مدیریت کنید، با مردم نمی توانید خوب رفتار کنید، مراقب سلامتی تان نیستید و افکار مثبت ندارید.

من عادت نظم و انضباط شخصی را، (مهربان و سخت گیری) نام گذاری کرده ام، زیرا اگر در مورد خودتان سخت گیر باشید، این حرکات بسیار دوست داشتنی و موثری است.

با سخت گیر بودن در مورد خود، زندگی تان پرمعناتر می شود. به جای اینکه مانند برگی که رود آن را به هرجایی که می خواهد می برد، شما به صورت هدفمند زندگی می کنید.

در یکی از سمینارهایم آموزش دادم که هرچه نسبت به خود سخت گیر رفتار کنید، زندگی برای شما آسان تر می شود. در نهایت کیفیت زندگی هر کس با انتخاب ها و تصمیم هایش شکل می گیرد، از شغلی که انتخاب می کند تا کتاب هایی که می خواند و افکاری که طی ساعت های روز به آن می اندیشد، همه بر زندگی تاثیر می گذارند. وقتی با اراده، تصمیم هایی اتخاذ می کنید که می دانید تصمیم های درستی هستند (به جای آنهایی که راحت تر هستند)، شما سرنوشت زندگی خود را در دستانتان می گیرید. افراد موثر و موفق، زمانشان را برای کارهای راحت و بی دردسر صرف نمی کنند. آنها شهامت دارند به ندای قلبشان گوش دهند و کارهای عاقلانه تری انجام دهند. این عادت است که آنها را منحصر به فرد می کند.

 

نظم شخصی

 

مقاله نویس و متفکر ام ای گری اظهار کرد که: (فرد موفق به انجام کار عادت دارد، ناموفق ها دوست ندارند کاری انجام دهند. افراد موفق به خاطر هدفی که دارند، کارهایی را که دوست هم ندارند انجام می دهند.)

نویسنده انگلیسی قرن نوزدهم توماس هنری هکسلی به نتیجه ی مشابهی رسید، اینکه: (شاید ارزشمند ترین نتیجه ی تمام آموزش ها، این توانایی است که خود را مجبور کنید هرکاری را که باید به انجام برسد، انجام دهید؛ چه آن را دوست داشته باشید یا نه.) و ارسطو این نکته را جور دیگری بیان کرد، (هرکاری را که یاد می گیریم انجام دهیم، اگر آن را دقیق و درست انجام دهیم، نتیجه ی بهتری به دست می آوریم.) برای مثال، ساختمان سازان با ساختن ساختمان ها، سازنده می شوند و نوازندگان چنگ با نواختن چنگ. همین طور اگر روی تسلط بر نفس مان کار کنیم، توانایی ما در کنترل احساسات و رفتارها بیشتر می شود و اگر اعمال شجاعانه انجام دهیم یقینا شجاع تر می شویم.

متن بالا برگرفته از کتاب درس های زندگی است که از طرف تیم ژولی پولی تقدیم شما دوستان عزیز شده است امیدواریم از بخش های مختلف پیش به سمت موفقیت لذت ببرید و در زندگی شخصی خود منظم باشید و با نظم شخصی زندگیتان را به سمت پیشرفت و موفقیت سوق دهید.