غذای خانگی سه سار چیتگر

ساعت پخش و تکرار فصل هفتم خندوانه +بیوگرافی - ژولی پولی

ساعت پخش و تکرار فصل هفتم خندوانه +بیوگرافی

ساعت پخش و تکرار فصل هفتم خندوانه +بیوگرافی

23 اسفند 1399

خبرهای روز سینما و تلویزیون را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی سری هفتم برنامه خندوانه رامبد جوان در روز عید مبعث و از شبکه نسیم پخش شد.

قرار است این برنامه در سه روز آخر هفته، ساعت ۱۱ شب به وقت ایران برای مدتی مهمان خانه های مخاطبان سینما و تلویزیون باشد.

بیوگرافی

خندوانه نام برنامه‌ای تلویزیونی به تهیه کنندگی سید علی احمدی و کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که در هر قسمت با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش،سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفتگو می‌کند. خندوانه برای مدت‌ها در کنار برنامه‌های دیگری مانند دورهمی و … یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی ایران محسوب می‌شود. این برنامه از هنرمندانِ محبوب و معروفِ دیگر نیز بی‌بهره نماندهو هفته‌ای چند شب یک خنداننده به برنامه می‌آید. همچنین، مهمانان دیگری از میان افراد موفق جامعهٔ ایرانی نیز دارد. این برنامه در اسفند ماه سال ۹۸ مجدداً از شبکه‌های نسیم و اول سیما پخش شد. فصل هفتم خندوانه قرار بود از اواخر سال ماه ۱۳۹۸ پخش شود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا تا اسفند ۱۳۹۹ انجام نشد.

ایده اولیه

ایدهٔ اجرای برنامه، یک بار در سال ۱۳۸۳ توسط رامبد جوان به شبکهٔ پنج داده شده بود، ولی به خاطر تأمین نشدن بودجه و مسائلی آن ساخت این برنامه به تعویق افتاد.

از ۲۰۰۰ مقاله‌ای که دربارهٔ خندیدن و خنده در جهان تألیف و نوشته شده بود، تقریباً ۹۰۰ مورد استخراج و بن‌مایه علمی برنامه شد. بارزترین بخش این مقالات توجه به اثرات حیرت‌انگیز خنده در انسان‌ها بود.

محتوای برنامه

این برنامه از تماشاگرانی تشکیل شده که با تست خنده و از میان افراد متقاضی به برنامه وارد شده‌اند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها «هیئت داورانِ خندوانه» گفته می‌شود. برنامه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار، ترانهٔ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد، مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌کنند. در میان مصاحبه، گفتگویی با دوستان و همکاران وی نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان با شوخی و خنده همراه است. از مهمان برنامه خواسته می‌شود که پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و مردم با فرستادن پیامک، در برنامهٔ پایانیِ هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌کنند. در طی برنامه، نیما شعبان‌نژاد و جناب خان (فصل‌های ۲و۳) نقش آفرینی می‌کنند. در فصل ۴ عروسک جناب خان از برنامه خارج شد و ۴ عروسک برادر به برنامه دعوت شدند که پس از حضور ناموفق آن‌ها از این برنامه کنار گذاشته شدند. در فصل ۵ خندوانه که با بازگشت جناب خان نیز همراه بود، برای نخستین بار برنامه در سه شب آخر هفته (روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت و زمان برنامه مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. این روند در فصل ششم هم ادامه یافت.

از بخش‌های دیگر برنامه می‌توان به استندآپ کمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره کرد. به گفته محمدرضا زائری «برنامه «خندوانه» یکی از بهترین الگوها در تجربه‌های رسانه ای است».

مسابقه‌های بزرگ

خنداننده برتر

خنداننده برتر مسابقه‌ای بود که در سال ۱۳۹۴ از خندوانه پخش شد. این مسابقه با محوریت استندآپ کمدی میان ۱۶ کمدین و به صورت حذفی، با رای مردم برگزار می‌شد.

علی‌رضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی جم، بیژن بنفشه‌خواه، سپند امیر سلیمانی، امیرمهدی ژوله، شقایق دهقان، الیکا عبدالرزاقی، امیر کربلایی‌زاده، سجاد افشاریان، علی‌رضا مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاجی عبداللهی ۱۶ کمدینی بودند که در این مسابقه شرکت کردند و در نهایت در آخرین قسمت برنامه به دلیل اتمام فصل دوم و نبودن فرصت برای اجرای فینالیست‌ها و رأی‌گیری که نیاز به ساختن چند قسمت دیگر از خندوانه بود رامبد جوان و عوامل برنامه تصمیم گرفتند که به صورت مشترک مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله را به عنوان نفر اول خنداننده برتر معرفی کنند.

آیتم‌های برنامه

فصل اول و دوم

خنده ۲۵ ثانیه‌ای: در شروع برنامه رامبد جوان، حضار و بینندگان را به خندیدن به مدت ۲۵ ثانیه دعوت می‌کند

بستن کمربند: به صورت نمادین در اول برنامه

خواندن آهنگ برنامه: توسط حضار آهنگ‌های نظیر «خلیج فارس» و «ایران ایران»

گزارشگر سطح شهر تهران: مصاحبه با صاحبان مشاغل و کارآفرینان و هنرمندان

گزارشگر استانی: همراه با بهروز بقایی

پخش گزارش از کارهای خیریه: توسط «هنرمندان» و تیم «خندوانه» در سطح کشور

مهمان برنامه: شامل گپ و گفت و مسابقه دارت و پرتاب حلقه و خنده ۵ ثانیه‌ای و اهدای لوح تقدیر…

اجرای نمایش طنز: توسط بازیگران خندوانه شامل «جناب خان» و «نیما شعبان‌نژاد» و «دانیال غفارزاده» با رامبد جوان و حضار

ایستاده با طنز: استندآپ کمدی توسط کمدین‌های برنامه

مسابقه خنداننده برتر: بین ۱۶ کمدین (فصل دوم خندوانه)

مسابقه داخل استودیو: ویژه حضار

مسابقه پیامکی: ویژه بینندگان

قرعه کشی: ویژه بینندگان

اهدای تندیس بهترین لبخند: در پایان هر هفته انتخابی از سوی بینندگان

بازکردن کمربند: به صورت نمادین در آخر برنامه

خداحافظی: با جمله معروف «شاد باشید»

در فصل دوم، خندوانه هر شب ۱۰۰ تماشاچی را از کسانی که با خندوانه تماس گرفته بودند را به‌صورت رایگان در خود جای می‌داد.

خندوانه در فصل دوم به دلیل حضور جناب خان و مسابقه خنداننده برتر بسیار معروف‌تر و محبوب‌تر شد

فصل سوم

شمایل کلی برنامه همانند دو فصل قبلی است ولی بخشی تحت عنوان «لبآهنگ» به برنامه اضافه شده که در این بخش بازیگران، خوانندگان، ورزشکاران و افراد مشهور با حضور در برنامهٔ خندوانه باید در مسابقه‌ای تحت عنوان لبآهنگ شرکت کنند. در مسابقه لبآهنگ با پخش یک موزیک شرکت‌کنندگان باید بر روی موزیک لب بزنند و بینندگان به بهترین لبآهنگ رای دهند. لبآهنگ به صورت سه مرحله‌ای برگزار می‌شود و در انتها ۳ نفر به فینال مسابقات راه خواهند یافت.

از روز سه شنبه دهم اسفند نود و پنج تا پایان هفته به علت برگزاری مراسم وفات فاطمه زهرا همانند ماه محرم و صفر پخش نشد.

فصل چهارم

فصل چهارم خندوانه از اواخر آذر ماه ۹۵ شروع شده و در اواخر شهریور ۹۶ پخش شد. در نوروز ۹۶ آیتم – مسابقه ادابازی که شرکت کنندگان آن از هنرمندان و ورزش دوستانی چون مهران غفوریان، سپند امیرسلیمانی، مهرداد میناوند، حامد آهنگی، محمد نادری، نصرالله رادش، نیما شعبان‌نژاد، خود رامبد جوان و … بودند.

خنداننده شو

همچنین مسابقه خنداننده شو در این فصل از ابتدای فروردین شروع شده و تا اواسط مرداد ماه به پایان رسید. در این مسابقه شرکت کنندگان برای اولین بار در طول برنامه از میان مردم انتخاب شده‌اند و اقدام به استندآپ کمدی می‌کنند. در این مسابقه ۱۶ نفر از چند صد هزار نفر انتخاب شده و زیر نظر مربیان خود که شامل رامبد جوان، شقایق دهقان، حسن معجونی، اشکان خطیبی بود آموزش دیدند و طی هر قسمت به صورت ۴ نفره باهم به رقابت پرداختند. در پایان میثم درویشان پور توانست از حریف خود مجید افشاری پیشی بگیرد و جایزه برتر خنداننده شو را از آن خود کند. از مجموع سه میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۹۷ رای، سهم درویشان پور به عنوان نفر اول، یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۹ رای بود. (مسابقهٔ آخر در برج میلاد مقابل صدها نفر انجام شد).

فصل پنجم

فصل پنجم خندوانه از اواخر اردیبهشت ۹۷ بدون حضور نیما شعبان نژاد (به خاطر سریال رهایم نکن) شروع شد و تا اواسط شهریور ۹۷ پخش شد. البته لازم است ذکر شود جناب خان ستاره خندوانه بعد از وقفه ای برگشت. ارژنگ امیرفضلی به‌جای نیما شعبان نژاد در فصل پنجم بازی می‌کرد. برای نخستین بار این برنامه فقط در سه شب آخر هفته (روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت. دکور برنامه هم با لوله‌های آب ساخته شده بود.

نی نی رو

مسابقه نی نی رو در چهار قسمت در طول ماه مبارک رمضان پخش شد. قسمت اول در ۳ خرداد ۱۳۹۷ پخش شد.

خنداننده شو ۲

همچنین مسابقه خنداننده شو ۲ در این فصل از اواسط تیر ماه شروع شد و تا اوایل شهریور ماه پخش شد. به منوال فصل قبلی این مسابقه، شرکت کنندگان از میان مردم انتخاب شدند و اقدام به استندآپ کمدی کردند. در این مسابقه ۱۶ نفر از چند صد هزار نفر انتخاب شدند و زیر نظر مربیان خود که شامل رامبد جوان، پانته‌آ بهرام، اشکان خطیبی و فرهاد آییش بودند آموزش دیدند و طی هر قسمت به صورت ۴ نفره باهم به رقابت پرداختند. در آخر هم علی صبوری، از رقیب خود یعنی ابوطالب حسینی پیشی گرفت و قهرمان شد. ابوطالب حسینی هم دوم شد.

روبیکیو

مسابقه روبیکیو خندوانه هم همچنان هر شب با ساعت‌های متفاوت از شبکه نسیم درحال برگزاریست.

تاریخ پخش

فصل اول از ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ شروع شد و در ۳ آبان ۱۳۹۳ پایان یافت. فصل دوم آن از ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ به روی آنتن رفتو در ۲۱ مهر ۱۳۹۴ پایان یافت. فصل سوم آن از ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ شروع شد و در ۱۰ مهر ۱۳۹۵ پایان یافت. فصل چهارم برنامه از ۳۰ آذر ۱۳۹۵ به روی آنتن رفت و ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ پایان یافت. فصل پنجم آن از روز ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ روی آنتن رفت و ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ پایان یافت. فصل ششم خندوانه از ۳۰ آبان ۱۳۹۷ روی آنتن رفت و در ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ پایان یافت. فصل هفتم خندوانه از ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ روی آنتن رفته و تاکنون ادامه دارد.

ساعت پخش

خندوانه در فصل اول، هر شب ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شد؛ اما با فرارسیدن ماه رمضان ۱۳۹۴، زمان برنامه به ۲۴:۰۰ تغییر پیدا کرد. اما پس از چند روز، پخش اصلی به ساعت ۱۹:۳۰ تغییر کرد. این در حالی بود که برنامه ماه عسل هر روز ساعت ۱۹:۰۰ پخش می‌شد. و این باعث رقابت بین این دو برنامه شد. پس از رمضان ۱۳۹۴ ساعت پخش برنامه به ۲۳:۰۰ تغییر کرد. و با شروع مهر ۱۳۹۴ زمان پخش تا پایان فصل دوم به ۲۲:۱۵ انتقال پیدا کرد. و از ۲۵ اسفند ۱۳۹۴، ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شد.

تعداد قسمت فصل‌ها

فصل اوّل: ۱۱۴ قسمت.

فصل دوم: ۱۵۷ قسمت.

فصل سوم: ۱۳۷ قسمت.

فصل چهارم: ۱۸۷ قسمت.

فصل پنجم: ۴۹ قسمت.

فصل ششم: ۶۴ قسمت.

فصل هفتم: ۴۵ قسمت.