غذای خانگی سه سار چیتگر

زمان استفاده از ویدئو چک در جام ملتهای آسیا - ژولی پولی

زمان استفاده از ویدئو چک در جام ملتهای آسیا

زمان استفاده از ویدئو چک در جام ملتهای آسیا

9 دی 1397

چندین سال است که ویدئو چک (VAR) با نام انگلیسی Video Assistant Referees یا کمک داور ویدئویی برای ورزشی هایی همچون کاراته، تکواندو، کشتی، والیبال و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ویدئو چک برای صحنه های حساس بازی و برای جلوگیری از خطاهای داوری به کار می رود، اما ویدئو چک چند سالی است که به فوتبال نیز راه پیدا کرده است.

این تکنولوژی در لحظات حساس یک بازی همچون پنالتی، گل، جریمه کردن یا اخراج اشتباهی یک بازیکن می تواند مسیر بازی یک تیم فوتبال را تغییر دهد.

برخی بر این باورند که استفاده از ویدئو چک در حین مسابقات مهیج فوتبال، روند بازی ها را کند کرده و از هیجان بازی ها می کاهد، اما صاحب نظران و کمیته داوران فوتبال اعتقاد دارند کاهش سرعت بازی ها ارزش آن را دارد که خطاهای داوری به حداقل میزان ممکن برسد.

به دلیل حساسیت بازی ها در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ از ویدئو چک استفاده شد که میزان خطاهای داوری را کاهش داد و مورد استقبال قرار گرفت.

ویدئو چک جام ملتهای آسیا

ویدئو چک یا کمک داور ویدئویی برای بار اول در ایران قرار است برای یکی از بازی های تیم نوجوانان یا تیم ملی امید تست شود.

اما در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ که از ۱۵ دی ماه در امارات برگزار می شود، از مرحله ی یک چهارم نهایی سیستم ویدئو چک (VAR) به کمک داورها می آید و موجب می شود تا میزان خطاهای داوری به حداقل میزان ممکن برسد.

تا پیش از مرحله یک چهارم طبق نظر AFC دو کمک داور در پشت دروازه ها مستقر می شوند تا در گرفتن تصمیمات درست و مناسب به داور یاری دهند.  

ما در اخبار ورزشی سایت ژولی پولی امیدواریم که بازی های جام ملتهای آسیا به بهترین شکل ممکن و عادلانه برگزار شود و تیم ملی کشورمان در این مسابقات بعد از ۴۳ سال به قهرمانی برسد.