غذای خانگی سه سار چیتگر

روش نگهداری گیاه آپارتمانی کالانکوآ (کالانکوئه) - ژولی پولی

روش نگهداری گیاه آپارتمانی کالانکوآ (کالانکوئه)

روش نگهداری گیاه آپارتمانی کالانکوآ (کالانکوئه)

28 تیر 1398

. کالانکوآ یا کالانکوئه یکی از گیاهان آپارتمانی زیباست که نگهداری از آن به افرادی که به گیاهان گلدار علاقمند هستند توصیه می شود.

البته اگر تمایل دارید یک گیاه بسیار زیبا با گل های ستاره ای مانند را به دوستانتان هدیه دهید کالانکوآ انتخابی مناسب است.

نگهداری از گیاه آپارتمانی کالانکوآ سهل و آسان است و بطور کلی گیاه سخت گیری نیست ولی به نور زیاد و حتی آفتاب مستقیم علاقمند است، اگر محیط شما از نور کافی برخوردار نیست همین الان از خرید این گیاه انصراف دهید چون کالانکوا ظاهری علفی با ساقه های بلند پیدا می کند و ظاهر زیبایش را از دست می دهد.

کالانکوا دارای برگ های گوشتی است که آب را در خودش نگه می دارد و جزو خانواده بزرگ ساکولنت ها می باشد.

گل های خوشه ای شکلی دارد که هر خوشه یا دسته شامل گلهای کوچکی با چهار گلبرگ است که روی آن خودنمایی می کند. گل های گیاه کالانکوآ به رنگ های سفید، زرد، نارنجی، صورتی و قرمز است.

جزو گیاهان روز کوتاه است که در فصل زمستان می توانید از دیدن گل های آن لذت ببرید ولی اگر شرایط نگهداری آن خوب باشد در فصل بهار و تابستان هم می توانید شاهد گلدهی گیاهتان باشید.

شرایط-نگهداری-گیاه-آپارتمانی-کالانکوآ

دو نکته ی مهمی که در مورد گلدهی کالانکوآ وجود دارد این است که:

  1. هر زمان گل های کالانکوآ خشک شد، گل ها را با قیچی جدا کنید تا انرژی گیاه به هدر نرفته و صرف گل های خشک نشود و مجددا غنچه بدهد.
  2.  برای تقویت و وادار کردن گیاه کالانکوآ به گلدهی می توانید از کودهای گل دهی (کودهایی با پتاس بالا) استفاده نمایید.

گیاه کالانکوئه دارای واریته های متفاوتی می باشد و زیستگاه اصلی آن ماداگاسکار است.

نام علمی گل کالانکوئه: Kalanchoe spp

نام انگلیس گل کالانکوئه: Kalanchoe

روش-نگهداری-کالانکوآ

آشنایی با روش نگهداری گیاه آپارتمانی کالانکوآ:

کالانکوآ به دلیل داشتن برگهای گوشتی به آبیاری چندانی نیاز ندارد، از آبیاری بیش از حد گیاه پرهیز کنید چون موجب پوسیدگی ریشه و قارچی شدن ساقه های گیاه می شود. خاک را چک کنید هرگاه خشک شده بود آبیاری مرحله بعد را انجام دهید.

کالانکوآ آفتاب دوست است ولی در روزهای گرم تابستان آن را مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید چون برگهایش می سوزد ولی در فصل های پاییز و زمستان که آفتاب ملایم می شود آن را روزی چندین ساعت پشت پنجره بگذارید که از نور خورشید بهره مند شود.

ترکیب خاک برگ، پرلیت، خاک باغچه و ماسه برای کاشت و نگهداری کالانکوآ مناسب است. خاک کالانکوآ باید از زهکشی کافی برخوردار باشد.

کالانکوآ از روش های بذر، قلمه برگ و ساقه تکثیر می شود.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.

شرایط نگهداری گیاه گل مرداب یا پنجه کلاغی

شرایط نگهداری گیاه اشک تمساح یا کالانچو