غذای خانگی سه سار چیتگر

روش نگهداری از گیاه برگ انجیری - ژولی پولی

روش نگهداری از گیاه برگ انجیری

روش نگهداری از گیاه برگ انجیری

5 شهریور 1398

گیاه آپارتمانی برگ انجیری یا monster deliciosa، جزو گیاهانی است که برای جلوه دادن به مراکز اداری، سالن های همایش، بانکها، منازل و … به کار می رود.

معمولا برگهای این گیاه به اندازه ی ۵۰ سانتی متر رشد می کنند.

از لحاظ شکل ظاهری، برگ های این گیاه بسیار شبیه به قلب هستند و شکافهایی منظم بر روی برگ ها قرار دارد که همین امر سبب چشم نواز شدن برگ انجیری شده است.

از لحاظ اقلیم و موقعیت جغرافیایی، برگ انجیری بیشتر متعلق به مناطق آمریکایی مرکزی است. حداقل دمای مورد نیاز برای نگهداری از برگ انجیری ۱۳ درجه سانتی گراد و حداکثر ۱۵ می باشد.

به منظور جلوه بخشیدن و شادابی گیاه، هر چند روز یک بار با استفاده از دستمال نمناک یا مرطوب برگ های گیاه را تمیز کنید.

روش نگهداری گیاه برگ انجیری

روش نگهداری از گیاه برگ انجیری:

آبیاری: برگ انجیری به گرما حساس است، از این رو بهتر است در ماه های گرم سال هر رور آبیاری شود و در فصول سرد باید صبر کنید تا خاکی که گیاه در آن کاشته شده است کاملا خشک شده و بعد به آن آب بدهید.

نور: این گیاه به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد، برگ انجیری با نور متوسط به راحتی به رشد و حیات خود ادامه می دهد. محیط پر نور و به دور از نور مستقیم خورشید برای برگ انجیری مناسب است.

خاک: بهتر است با استفاده از خاک برگ و خاک های موجود در جنگل ها مواد آلی گیاه تامین شود.

شرایط نگهداری گیاه برگ انجیری

کود: ورمی کمپوست را به صورت مسطح بر روی خاک گیاه بریزید یا با استفاده از محلول های ترکیبی گیاهان آپارتمانی هر یک ماه یکبار ، کود مناسب برای گیاه را تامین کنید.

به این موضوع توجه کنید که گیاه برگ انجیری به مقدار زیادی کود نیاز ندارد و با مقادیر متوسط و کم کود اصلا دچار ضعف یا مشکل نمی شود.

تکثیر: برای تکثیر برگ انجیری می توانید با استفاده از بذر یا قلمه ساقه و قرار دادن آن ها در خاک، گیاه را تکثیر نمایید.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظراتمجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.

آشنایی با ۵ گیاه آپارتمانی و ارزان قیمت