غذای خانگی سه سار چیتگر

روشهای پیشگیری و علائم بیماری آنفولانزا - ژولی پولی

روشهای پیشگیری و علائم بیماری آنفولانزا

روشهای پیشگیری و علائم بیماری آنفولانزا

10 آذر 1398

آنفولانزا یکی از بیماری های ویروسی است که در فصل های سرد سال به صورت ناگهانی در فرد بروز کرده و مجرای تنفسی شخص را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیماری آنفولانزا امسال کمی زودتر از سالهای قبل در ایران شیوع پیدا کرده و تاکنون ۱۵ نفر از مردم خوب کشورمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اگر پیشگیری های لازم را انجام دهید تا حد امکان از به بیماری آنفولانزا مبتلا نخواهید و در صورت ابتلا به آنفولانزا اگر با علایم آن آشنایی داشته باشید می توانید سریعتر به پزشک مراجعه کنید و مراحل لازم جهت درمان را انجام دهید.

راه های پیشگیری از آنفولانزا

روشهای پیشگیری از بیماری آنفولانزا:

بطور کلی ایرانیان افرادی هستند که از نظر معاشرتی دارای روابط صمیمی می باشند و در دیدارها و قرار ملاقات ها به همدیگر دست داده و روبوسی می کنند.

تا حد امکان از دیده بوسی و دست دادن در این ایام خودداری کنید، بخصوص با افراد مبتلا به آنفولانزا دست ندهید و روبوسی نکنید.

اگر متوجه علایم سرماخوردگی در خود شده اید تا حد امکان از مراوده با دیگران، حاضر شدن در محیط های اجتماعی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی خودداری کنید.

در منزل بمانید، استراحت کنید و مایعات گرم بخورید تا حالتان بهتر شود.

تا حد امکان در بیرون از منزل دستکش دست کنید و یا به محض ورود به منزل دستهای خود را با آب گرم و صابون بشویید.

دانش آموزان در مدارس تا زمانی که بهبودی کامل خود را نیافته اند به مدرسه نیایند و به آنها استراحت داده شود تا موجب انتقال بیماری به سایرین نشوند. در محیط های کاری هم به کارمند یا کارگر بیمار، مرخصی داده شود تا پس از بهبودی به محیط کار بازگردد.

زمانی که سرفه و عطسه می کنید جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید، اگر دستمال ندارید از کت، لباس یا روسری خود بدین منظور استفاده نمایید.

اگر دچار سرماخوردگی شده اید و لازم است در جامعه رفت و آمد داشته باشید، حتما از ماسک استفاده کنید تا دیگران مبتلا به بیماری نشوند.

در صورتی که علایم بیماری شما را اذیت می کند و حاد شده حتما به پزشک مراجعه کنید.

نشانه های آنفولانزا

علائم بیماری آنفولانزا:

علائم بیماری آنفولانزا در مقایسه با سرماخوردگی شدیدتر است و نیاز به درمانهای پزشکی دارد.

تب بالا، درد در بدن، سرفه خشک، سردرد، خستگی و کوفتگی، گلو درد شدید، بی اشتهایی، درد مفاصل و عضلات از علائم بیماری آنفولانزا هستند.

۶ روش برای پیشگیری و کنترل فشار خون بالا