غذای خانگی سه سار چیتگر

روشهای خانگی و گیاهی درمان شوره سر - ژولی پولی

روشهای خانگی و گیاهی درمان شوره سر

روشهای خانگی و گیاهی درمان شوره سر

13 بهمن 1397

اگر موهای سر شما دچار شوره شده و پوسته های سفید رنگی بر روی لباس هایتان می ریزد که اعصابتان را به شدت خرد کرده و آرامشتان را سلب کرده است و بخاطر خلاصی از این شوره های سمج انواع و اقسام شامپوهای ضد شوره را تجربه کرده اید و همه ی آنها فقط مدت کوتاهی تاثیر داشته اند و بعد از مدتی تاثیرشان را از دست داده اند.

اگر از ترس این شوره ها جرئت نمی کنید لباس تیره رنگ بپوشید چون ریزش این پوسته های سفید رنگ بر روی لباستان ظاهر زشت و ناپسندی را ایجاد می کند، امروز با بخش پوست و موی سایت ژولی پولی همراه باشید تا شما را با دلایل و درمان های خانگی شوره سر آشنا کنیم.

درمان شوره سر

دلایل متعددی می تواند در ایجاد شوره سر نقش داشته باشد:

  1. اگر پوست سرتان خشک یا چرب است.
  2. اگر تغذیه نامناسبی دارید.
  3. اگر از ژل و مواد آرایشی یا شامپوهای نا مناسب برای موهایتان استفاده می کنید.
  4. اگر دچار استرس و بحران های روحی و عاطفی هستید.
  5. اگر به زمان خواب خود اهمیت نمی دهید و استراحت کافی ندارید.
  6. اگر دچار اختلال هورمونی هستید.
  7. اگر در معرض تغییرات آب و هوایی (هوای سرد یا گرم) هستید.

عوامل بالا باعث می شود شما دچار شوره سر شوید یا مستعد هستید که به این بیماری مبتلا شوید.

اما نیازی نیست نگران باشید با چند روش درمان گیاهی می توانید از شر این پوسته های سفید زشت (شوره سر) خلاص شوید.

فقط در اولین مرحله از خاراندن پوست سرتان خودداری کنید و بیش از حد پوست سرتان را با ناخن تحریک نکنید.

در درمانهای سنتی این نکته را بخاطر داشته باشید که باید تا درمان کامل استمرار داشته باشید، با یکبار استفاده از روش های گیاهی نباید منتظر معجزه باشید!

۶ روش خانگی و گیاهی در درمان شوره سر:

  1. ترکیب سرکه سیب و آب: پس از شستشوی سرتان با شامپو، سرکه سیب و آب را به نسبت مساوی با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سرتان بریزید و با دست ماساژ دهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه منتظر باشید سپس موهایتان را آبکشی کنید، این کار را یک تا دو بار در هفته انجام دهید تا خارش و شوره های سرتان از بین برود.
  2. آب لیمو ترش: پس از شستشوی سر با شامپو، مقدار کمی آبلیمو روی پوست خود بریزید و با دست ماساژ دهید. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید.
  3. روغن زیتون: روغن زیتون یکی از روغن های طبیعی برای درخشندگی، زیبایی، لطافت و سلامت موها محسوب می شود. کمی روغن زیتون را بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید بعد از نیم ساعت با شامپو شستشو دهید.
  4. آلوئه ورا: یک برگ آلوئه ورا تهیه نمایید. از قسمت وسط برش دهید و ژل چسبنده ی آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت، موهای سرتان را با شامپو بشویید.
  5. آسپرین: خودتان می توانید با آسپرین و شامپویی که مصرف می کنید به درمان شوره سرتان کمک کنید، دو عدد آسپرین را بکوبید تا به صورت پودر دربیاید و به شامپوی خود اضافه کنید. هر دفعه که به حمام می روید از این شامپو استفاده کنید و اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه روی پوست سرتان بماند سپس آبکشی کنید.
  6. نمک: قبل از اینکه پوست سرتان را خیس کنید، مقداری نمک روی پوست سر خود بپاشید و با دست ماساژ دهید. ماساژ نمک بر روی پوست سر موجب از بین بردن سلول های مرده ی پوست و شوره های سر می شود. سپس موهایتان را با شامپو شستشو دهید و آبکشی کنید.

امیدواریم هیچ وقت دچار شوره سر نشوید ولی اگر هم به این مشکل برخوردید با روش های خانگی و طب گیاهی خیلی سریع بتوانید خودتان شوره ی سرتان را در منزل درمان کنید.