غذای خانگی سه سار چیتگر

روستای صراخیه ونیز ایران - روستای صراخیه - شهر روی آب ایران - تالاب شادگان - ونیز ایران

روستای صراخیه، ونیز ایران

روستای صراخیه، ونیز ایران

27 شهریور 1397

روستای صراخیه در ایران شباهت بسیاری به ونیز در ایتالیا دارد، این روستا واقع در تالاب شادگان در استان خوزستان است. عرض کوچه های روستای صراخیه را با قایق می توان طی کرد. این روستا به سبب وجود خانه هایی با دپارتمان سنتی و قدیمی آن باعث شده است تا تالاب شادگان در لیست جهانی سازمان یونسکو به ثبت برسد. تالاب شادگان وسعتی بالغ بر۴۰۰ هزار هکتار دارد و به دلیل پیوستن رودهای کارون و جراحی در بستر رودخانه، میزان آب مورد نیاز رودخانه معمولا در ماه های گرم سال تامین می شود. از این رو چنین شرایطی سبب شده است تا تالاب شادگان به یک پناهگاه امن برای پرندگان آبزی تبدیل شود، زیرا به خاطر رشد گونه های مختلفی از گیاهان در اطراف این تالاب همیشه پرندگان درامان هستند و می توانند به راحتی از مواد مغذی کف تالاب و ماهی های موجود در آب تغذیه کنند. از دیگر نکات مثبت تالاب شادگان می توان به این نکته اشاره کرد: که قسمت هایی از این تالاب دارای آب شیرین است و این مسئله باعث زندگی راحت تر گونه های مختلف جانوری و انسان ها در این منطقه می شود. به غیر از گشت و گذار در روستای صراخیه با قایق و تماشای خانه های سنتی روستا می توان به چند سرگرمی دیگر در این روستا اشاره کرد: به طور مثال شنا کردن در تالاب و ماهیگیری و همچنین یاد گیری و انجام بازی های بومی محلی با دیگر اهالی روستا.

ونیز ایران

خانه های صراخیه از جنس خشت و گل هستند اما خانه هایی از دیگر مصالح مانند سیمان و آجر در روستا وجود دارند. ولی این خانه ها چندان تغییراتی در ظاهر روستا ایجاد نکرده اند.

اهالی روستای صراخیه آنقدر شیفته ی محل زندگی خود هستند، که تنها در مواقع ضروری از روستا خارج می شوند.

دوستان عزیز سایت ژولی پولی اگر در طول مسافرت خود به خوزستان رفتید، به جای گشت وگذار همیشگی در اهواز و دیگر شهرهای جنوبی آن ما به شما توصیه می کنیم حتما رفتن به روستای صراخیه را تجربه کنید، زیرا با رفتن به این روستا، مانند آن است که سفر به ونیز ایتالیا را تجربه کرده اید.