غذای خانگی سه سار چیتگر

رقیبان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا - ژولی پولی

رقیبان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

رقیبان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

24 فروردین 1400

رقیبان پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا بشناسید.

شرح کامل این متن را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پرسپولیس فصل گذشته با شکست برابر تیم اولسان کره جنوبی در لیگ قهرمانان آسیا به نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت و امسال سرخپوشان برای کسب نخستین قهرمانی پا به مسابقات آسیایی می‌گذارند.

شاگردان گل محمدی  در گروه E  لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوحده امارات، گوای هند و الریان قطر همگروه هستند و  آن‌ها باید در گوای هند به مصاف رقیبان خود بروند.

عملکرد حریفان  سرخپوشان را بررسی کردیم که از نظر خواهیم گذراند.

الوحده امارات

تیم فوتبال الوحده امارات با پیروزی برابر تیم الزورا عراق در بازی پلی آف به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و اکنون این تیم اماراتی در روز ۲۵ فروردین ماه باید مصاف تیم پرسپولیس برود.

تیم الوحده امارات وضعیت خوبی  در لیگ امارات ندارد و این تیم اماراتی  با ۲۳ بازی و کسب ۳۵ امتیاز در جایگاه هشتم قرار دارد.

تیم الوحده امارات فصل گذشته در لیگ قهرمانان آسیا با تیم استقلال نماینده کشورمان همگروه بود، اما این تیم اماراتی  به علت شیوع ویروس کرونا از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد و از جدول گروه بندی کنار گذاشته شد.

عمر خریبین و اسماعیل مطر از ستاره‌های تیم الوحده امارات هستند که سابقه بازی برابر پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا دارند و بازیکنان پرسپولیس باید مراقب این ۲ بازیکن شاخص باشند تا دردسر ساز نشوند.

تیم الوحده  برای سومین بار در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس در یک گروه قرار می‌گیرد. قبل از این در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ این اتفاق رخ داده بود که نماینده امارات در هر ۲ دوره حذف و پرسپولیس نیز در سال ۲۰۱۷ موفق به صعود شد.

علاوه بر این، در چهار تقابل تیم‌های پرسپولیس و العین، ۲ برد برای نماینده ایران، یک پیروزی برای تیم اماراتی و یک تساوی کسب شده است.  همچنین تیم پرسپولیس ۸ گل زده و الوحده هم ۷ گل در بازی‌های رو در رو به ثمر رسانده است.

الریان قطر

تیم فوتبال الریان قطر  یکی از حریفان پرسپولیس در گروه E لیگ قهرمانان آسیا است که  دیدار این ۲ تیم  روز شنبه ۲۸ فروردین ماه برگزار می‌شود.

تیم الریان قطر با ۲۲ بازی و کسب ۳۵ امتیاز در جایگاه سوم لیگ ستارگان قطر قرار دارد.

شجاع خلیل زاده  چهره ویژه این بازی است چرا که این بازیکن با حاشیه‌های زیادی از سرخپوشان جدا شد و به الریان قطر پیوست. خلیل زاده باید برابر تیم سابقش قرار بگیرد و جدال او با هم تیمی‌های سابقش دیدنی و جذاب خواهد بود.

تیم الریان قطر  تاکنون ۸ مرتبه به عنوان قهرمانی لیگ قطر دست یافته که آخرین آن در سال ۲۰۱۶ بوده است.

گابریل مرکادو (آرژانتین)، یاسین براهیمی (الجزایر) و یوهان بولی (فرانسه) از ستاره‌های اصلی تیم الریان محسوب می‌شوند و شجاع خلیل زاده و ترائوره زوج خط دفاعی این تیم قطری هستند.

لوران بلان ستاره اسبق تیم ملی فرانسه هدایت الریان قطر را برعهده دارد و تقابل او با گل محمدی به عنوان مدافعان اسبق تیم‌های ملی فرانسه و ایران روی نیمکت فنی تیم‌های الریان و پرسپولیس جذاب و دیدنی خواهد بود.

تیم پرسپولیس تاکنون ۲ بار برابر الریان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۷ قرار گرفته است. سرخپوشان با هدایت برانکو توانستند تیم الریان را در قطر با نتیجه ۳ بر یک شکست بدهند و ۲ تیم در آزادی هم به تساوی دست یافتند و در نهایت شاگردان برانکو به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کردند.

تیم گوای هند

تیم فوتبال گوای هند یکی از حریفان ناشناخته پرسپولیس در گروه E  لیگ قهرمانان آسیا است که برای اولین بار پا به این رقابت‌ها می‌گذارد.

تیم گوای هند فصل گذشته قهرمان سوپر لیگ هندوستان شده بود، اما امسال این تیم در دیدار نیمه نهایی برابر تیم بمبئی شکست خورد و نتوانست  به دیدار فینال راه یابد.

ایوان گونزالس، جیمز دوناچی (مدافعان) و خورخه اورتیز (مهاجم) ۳ بازیکن خارجی گوا بوده که همگی اهل اسپانیا هستند. جیمز دوناچی استرالیایی که در پست مدافع بازی می‌کند نیز سهمیه آسیایی این تیم هندی محسوب می‌شود.

نکته جالب توجه این است که ایگو آنگولو اسپانیایی  که در ۱۹ بازی، ۱۳ گل به ثمر رسانده از سوی خوان فراندو سرمربی اسپانیایی گوا برای لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شده است. البته خورخه اورتیز در لیست آسیایی گوا حضور داد.

به هر حال پرسپولیس برای رسیدن به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا کار دشواری پیش رو دارد، اما این تیم قصد دارد قدرت خود را در آسیا به رخ رقبای خود بکشد و برای فوتبال کشورمان افتخار بزرگی کسب کند.