غذای خانگی سه سار چیتگر

درگذشت تلخ علی دلفانی ملی پوش کشتی فرنگی ناشنوایان - ژولی پولی

درگذشت تلخ علی دلفانی ملی پوش کشتی فرنگی ناشنوایان

درگذشت تلخ علی دلفانی ملی پوش کشتی فرنگی ناشنوایان

15 اردیبهشت 1400

درگذشت تلخ علی دلفانی ملی پوش کشتی فرنگی ناشنوایان را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

علی دلفانی کشتی‌گیر فرنگی و ملی‌پوش تیم ملی ناشنوایان کشور که چند روز پیش در بیمارستان طالقانی کرمانشاه تحت عمل جراحی قرار گرفت سه‌شنبه شب و در شب شهادت امیر المومنین حضرت علی (ع) دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری ایرنا، این کشتی گیر ۲۱ ساله که خود را برای رقابت های جهانی ترکیه آماده می‌کرد حدود ۱۰ روز پیش در یک باشگاه خصوصی در شهرستان صحنه حین تمرین دچار ضایعه نخاعی از ناحیه گردن شد.

دلفانی بعد از آسیب‌های وارده به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت اما سه‌شنبه شب ۱۴ اردیبهشت دعوت حق را لبیک گفت.

آنچنان که معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به ایرنا گفت در شرایطی که وضعیت کرمانشاه از لحاظ کرونایی قرمز بود هیچ باشگاهی حق فعالیت نداشت اما برخلاف مصوبات ستاد استانی کرونا این باشگاه فک پلمب شده و خاطیان در این زمینه باید پاسخگو باشند.

دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی ناشنوایان در رده‌های سنی مختلف از ۶ تا ۱۵ فروردین در کرمانشاه جهت حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ترکیه برگزار شد که در این اردو سه کشتی‌گیر کرمانشاهی به نام‌های علی دلفانی، میلاد حاله‌کبودی و سجاد حق‌پور حضور داشتند.

علیرضا حیدری فرماندار شهرستان صحنه، سه شنبه شب در پیامی درگذشت این کشتی گیر صحنه ای را تسلیت گفت.

کشتی فرنگی چیست؟

کشتی فرنگی یکی از سبک‌های ورزش کشتی است که در سدهٔ ۱۹ میلادی در فرانسه ابداع شد و هرچند نام گِرِکو-رومن برای آن برگزیده شد، اما پیش از قرن نوزدهم تمرین نمی‌شد، چراکه کشتی یونانی‌ها و رومی‌های قدیم بیشتر به کشتی آزاد شباهت داشت.

در کشتی فرنگی استفاده از پا برای به زمین زدن حریف و گرفتن پائین کمر ممنوع است و بقیه مقررات آن مشابه کشتی آزاد دیگر سبک المپیکی کشتی است. این رشته در تمام ادوار المپیک به جز المپیک ۱۹۰۰ پاریس و المپیک ۱۹۰۴ لس آنجلس برگزار شده‌است. کشتی فرنگی در المپیک فقط در بخش مردان برگزار می‌شود.