غذای خانگی سه سار چیتگر

درمان های خانگی جهت برطرف کردن گرمازدگی - درمان گرمازدگی - گرمازدگی - درمان خانگی

درمان های خانگی جهت برطرف کردن گرمازدگی

درمان های خانگی جهت برطرف کردن گرمازدگی

8 شهریور 1397

دوستان عزیز سلام، تیم بزرگ ژولی پولی امروز قصد دارد شما را با روش های خانگی جهت درمان گرمازدگی در روزهای داغ و آتشین تابستان آشنا کند.

درفصل تابستان عده ای زیادی از مردم جهان ازجمله مردم کشورمان دچار گرما زدگی (Hyperthermia) می شوند.

نکته اول:

(مهم ترین نکته ای که درمواجه با گرما زدگی باید بدانید آن است که به سرعت باید دمای بدن خود یا شخص گرما زده را پایین بیاروید.)

روش اول: سرکه سیب

با استفاده از یک قاشق مربا خوری سرکه سیب و ترکیب آن با آب و نوشیدن آن می توانید میزان الکترولیت های از دست رفته ی خود را به بدنتان بازگردانید.

روش دوم: دوش آب سرد

استفاده از یک دوش آب سرد می تواند کمک شایانی به شما درمواجه با گرما زدگی کند. دوش گرفتن یکی از روش های علمی است که توسط پزشکان توصیه می شود. (توجه نمایید از آب خیلی سرد به دلیل شوکی که به بدن وارد می کند استفاده ننمایید، از آب گرم یا آبی که به دمای بدن نزدیک است استفاده نمایید و دمای آب را کم کم کاهش دهید تا خنک شود.)

درمان گرمازدگی

روش سوم : آب گشنیز

یکی از علائم گرما زدگی دراشخاص حالت تهوع می باشد که این سبزی معجزه آسا، می تواند با پایین آوردن دمای بدن از وقوع حالت تهوع و دیگر علائم گرما زدگی جلوگیری کند.

روش چهارم: خوردن ماست یا فرآورده های آن مانند(دوغ)

نکته دوم :

به هیچ عنوان از آب آشامیدنی سرد و خوردن آن برای گرما زدگی استفاده نکنید زیرا صدمات جبران ناپذیری به قلب و سیستم ایمنی بدن وارد می کند.

نکته سوم :

اگراوضاع شخص، وخیم بود در اسرع وقت با فوریت های پزشکی تماس حاصل نمایید یا شخص گرمازده را به مراکز درمانی و بهداری انتقال دهید.

من به همراه دیگر اعضای ژولی پولی امیدواریم در روزهای گرم تابستان هیچ گاه دچار گرمازدگی نشوید و تابستانی شاد و دلنشین را سپری کنید.