غذای خانگی سه سار چیتگر

درمان سریع تبخال با ۶ روش خانگی - ژولی پولی

درمان سریع تبخال با ۶ روش خانگی

درمان سریع تبخال با ۶ روش خانگی

18 دی 1397

تبخال میهمان ناخوانده و بدشکلی است که ناغافل روی صورت شما و در اطراف دهانتان نمایان می شود و علاوه بر خارش و سوزش و گزگز کردن، با ظاهر زشتی که دارد زیبایی صورت شما را تحت الشعاع قرار می دهد.

تبخال یا ویروس هرپس سیمپلکس پس از ورود به بدن هیچگاه درمان نمی شود و به صورت نهفته در بدن شخص باقی می ماند، هر زمان سیستم ایمنی بدن ضعیف شود دوباره نمایان می شود.

اکثریت افراد گله و شکایت می کنند که در شرایط بحرانی که می خواهند به عروسی، جشن تولد یا مهمانی بروند سر و کله ی تبخال ظاهر می شود، بله این افراد حق دارند. زیرا استرس و فشار عصبی یکی از عواملی است که ویروس تبخال را در بدن فعال می کند.

برخی بر این باورند که اگر روی پوست صورت و در اطراف دهان تبخال بزند می توانند از کرم پودر استفاده کنند یا اگر روی لبشان تبخال بزند می توانند رژلب بزنند ولی این راه حل مشکل نیست!!

زیرا اولا که آقایان نمی توانند از روشهای آرایشی استفاده کنند، دوما با روش های آرایشی سطح تبخال پوشیده می شود ولی تورم آن قابل پنهان کردن نیست.

پس تا فرصت دارید با روش های خانگی سعی کنید تبخال را از بین ببرید یا کاری کنید روی سطح آن خشک شود و  نتواند به بخش های دیگر سرایت کند.

در زیر شما را با ۶ روش خانگی برای درمان تبخال آشنا می کنیم:

  1. قرار دادن قاشق سرد یا یخ بر روی تبخال
    قاشقی را در فریزر قرار دهید و روزی چند بار بر روی تبخال قرار دهید یا یک تکه یخ را در دستمال یا کیسه ی یخ قرار دهید و روزی دو تا سه بار بر روی تبخال بگذارید.
  2. قرار دادن سیر خرد شده بر روی تبخال
    سیر دارای خواص ضد میکروبی و ضد ویروسی می باشد و در درمان تبخال می تواند موثر باشد. یک حبه سیر را از وسط نصف کرده و حدود ۱۰ دقیقه روی تبخال قرار دهید، این کار را روزی چند بار انجام دهید. قرار دادن سیر می تواند باعث ایجاد سوزش بر روی تبخال شود ولی سوزش آن را تحمل کنید تا از شر تبخال خلاص شوید.
  3. قرار دادن خمیر جوش شیرین بر روی تبخال
    جوش شیرین برای ضدعفونی کردن بسیار موثر است. مقداری جوش شیرین را با مقداری کمی آب ترکیب کنید و با یک پنبه روزی چند بار روی تبخال قرار دهید. خمیر جوش شیرین در تسکین سوزش و خشک  کردن تبخال بسیار موثر است.
  4. تاثیر سرکه سیب در درمان تبخال
    سرکه تاثیر ضدعفونی کننده و ضد التهابی دارد، روزی چند بار یک تکه پنبه را به سرکه آغشته کرده و روی موضع قرار دهید. سرکه باعث ایجاد سوزش بر روی تبخال می شود ولی در درمان آن تاثیرگذار است.
  5. تاثیر آب گوجه فرنگی در درمان تبخال
    گوجه فرنگی خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و در بازسازی سلولی در نواحی زخم موثر است. بدین منظور گوجه فرنگی را رنده کنید آبش را بگیرید و روزی چند بار با پنبه روی تبخال بمالید.
  6. قرار دادن چای کیسه ای بر روی تبخال
    چای سیاه دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی است. چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید و چای درست کنید، منتظر بمانید تا خنک شود سپس چای کیسه ای را روی موضع قرار دهید. استفاده از این روش دو تا سه بار در روز در درمان تبخال موثر می باشد.

علاوه بر ۶ روش گفته شده در بالا، روشهای درمانی بسیاری برای از بین بردن تبخال وجود دارد ولی روش های گفته شده در بالا بسیار ساده هستند و مواد مصرفی آنها، در منزل هر شخصی موجود است.

در طول دوره ی درمان تبخال از خوردن میوه و ویتامین C، مایعات خنک، عرق های گیاهی، شربت خاکشیر، سکنجبین و … غافل نشوید و از خوردن فست فودها، غذاهای سرخ  کردنی، سس های گوجه فرنگی و مایونز، شکلات، آجیل، کاکائو و … پرهیز کنید تا طی مدت کوتاهی تبخال درمان شود.