غذای خانگی سه سار چیتگر

دربی۹۵( بازی استقلال و پرسپولیس) - ژولی پولی

دربی۹۵( بازی استقلال و پرسپولیس)

دربی۹۵( بازی استقلال و پرسپولیس)

24 اردیبهشت 1400

دربی۹۵( بازی استقلال و پرسپولیس)+ را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

پرسپولیس با ۴۲ امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به استقلال در رده دوم جدول قرار دارد و استقلالی‌ها با ۳۴ امتیاز سوم هستند.

در این گزارش به مقایسه و بررسی بازیکنان استقلال و پرسپولیس می‌پردازیم.

حامد لک

سنگربان سرخپوشان که فصل قبل از ماشین سازی راهی پرسپولیس شد، عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است. لک در این فصل ۲۰ بار درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته و آمار ۱۱ کلین شیت را به ثبت رسانده است. عملکرد حامد لک در این فصل تا حدی خوب بوده که بعضی از کارشناسان به دراگان اسکوچیچ ایراد می‌گیرند که چرا این دروازه بان را در فهرست اصلی تیم ملی قرار نمی‌دهد. لک برای بازی با سوریه در لیست انتظار تیم ملی بود و با توجه به مصدومیت مظاهری به تیم ملی دعوت شد.

رشید مظاهری

سنگربان آبی‌ها که ابتدای فصل با سر و صدای زیاد از تراکتور راهی استقلال شد در این فصل به طور کامل جای سید حسین حسینی را در ترکیب تیم سوم جدول گرفته است. حتی با آمدن فرهاد مجیدی نیز مظاهری جایگاه خود را در ترکیب اصلی از دست نداد تا گزینه شماره یک استقلالی‌ها برای دربی باشد. مظاهری در این فصل ۱۶ بار برای استقلال بازی کرده و ۹ کلین شیت نیز داشته است.

سید جلال حسینی

کاپیتان پرسپولیس طبق معمول در این فصل نیز یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده و بار‌ها در بازی‌هایی که کار سرخپوشان گره خورده به داد یحیی گل محمدی رسیده است. سید جلال حسینی در این فصل آمار قابل توجهی دارد و با ۴ گل زده دومین گلزن برتر پرسپولیس در لیگ برتر محسوب می‌شود. یحیی گل محمدی برای بازی با استقلال حساب ویژه‌ای روی حسینی باز کرده است.

سیاوش یزدانی

خط دفاع استقلال در این فصل از ثبات خوبی برخوردار نبوده و به طور مداوم در حال تغییر و تحول بوده است. سیاوش یزدانی مدافع استقلالی‌ها که در خیلی از بازی‌های این فصل به دلیل مصدومیت حضور نداشت، قبل از شروع بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شرایط بازی را پیدا کرد و به نظر می‌رسد که انتخاب اول فرهاد مجیدی برای بازی در پست مدافع میانی باشد.

محمد حسین کنعانی زادگان

مدافع ملی پوش پرسپولیس زوج مناسبی برای سید جلال حسینی در این فصل بوده است. عده‌ای فکر می‌کردند که با رفتن شجاع خلیل زاده شرایط سرخپوشان در خط دفاع، خوب پیش نخواهد رفت، اما خط دفاع پرسپولیس ثبات همیشگی خود را حفظ کرد. کنعانی زادگان سابقه بازی در استقلال را نیز دارد و اتفاقا روز‌های خوبی را هم در این تیم پشت سر نگذاشت. البته کنعانی زادگان از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی است که شاید حضور او را در دربی تحت الشعاع قرار دهد.

عارف غلامی

فرهاد مجیدی برای انتخاب زوج سیاوش یزدانی در خط دفاع استقلال ۲ گزینه دارد که به نظر می‌رسد شانس عارف غلامی از محمد حسین مرادمند برای بازی در دربی بیشتر باشد. عارف غلامی برای بازی تدارکاتی با سوریه در تعطیلات نوروز نیز از سوی دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد. این فرضیه نیز وجود دارد که به دلیل شکست استقلال مقابل ذوب آهن و عملکرد ضعیف زوج غلامی و یزدانی، فرهاد مجیدی از محمد حسین مرادمند در کنار یکی از این ۲ نفر استفاده کند.

سیامک نعمتی

خیال یحیی گل محمدی از پست دفاع راست تقریبا راحت است، زیرا سیامک نعمتی هم در کار‌های دفاعی و هم در کار‌های هجومی کیفیت قابل قبولی دارد. نعمتی در این فصل یکی از بهترین گلساز‌های سرخپوشان بوده و ۳ بار به هم تیمی‌های خود پاس گل داده است. جدال نعمتی با مهدی قایدی یکی از جذاب‌ترین دوئل‌های دربی ۹۵ خواهد بود.

وریا غفوری

کاپیتان استقلال که به دلیل مصدومیت در بازی با ذوب آهن غایب بود، می‌تواند مقابل پرسپولیس دوباره در ترکیب آبی پوشان قرار گیرد. وریا غفوری در این فصل ۱۷ بار برای استقلال به میدان رفته و ۴ بار نیز دروازه حریفان را باز کرده است. البته غفوری در هفته‌های گذشته کمی از فرم ایده آل خود دور بوده، اما همچنان مهره‌ای قابل اتکا در تیم استقلال به حساب می‌آید.

وحید امیری

یکی از بهترین چپ پا‌های حال حاضر لیگ برتر برای مسابقه دربی قرار است در پست مدافع چپ بازی کند. بعد از اینکه سعید آقایی به ویروس کرونا مبتلا شد، یحیی گل محمدی از وحید امیری به عنوان دفاع چپ استفاده کرد. امیری نشان داد که در این پست هم می‌تواند قابلیت‌های خود را نشان دهد. این بازیکن در بازی رفت یکی از ۲ گل پرسپولیس را به ثمر رساند. امیری در این فصل ۳ گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

محمد نادری

مدافع چپ سابق پرسپولیس انتخاب اول فرهاد مجیدی برای بازی در خط دفاعی خواهد بود. نادری هر چند در بازی رفت عملکرد جالبی نداشت، اما در بازی‌های گذشته کیفیت نسبتا خوبی را به نمایش گذاشته است. نادری در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مصدوم شد، اما در حال حاضر مشکلی ندارد و می‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند. مدافع چپ استقلال در این فصل ۴ بار کارت زرد گرفته است.

میلاد سرلک

کمال کامیابی نیا در چند سال گذشته به خوبی کمربند میانی پرسپولیس را محکم کرد، اما مصدومیت‌های طولانی کمی او را از شرایط مسابقه دور کرد به همین دلیل یحیی گل محمدی یک جایگزین مناسب برای او پیدا کرد. میلاد سرلک پس از اینکه از تیم شهر خودرو جدا شد و به پرسپولیس پیوست خیلی زود جایگاه خود را در ترکیب اصلی پیدا کرد. او در این فصل ۲ بار موفق به گلزنی شده است.

مسعود ریگی

هافبک دفاعی استقلال با جدایی علی کریمی کمی در میانه میدان تنهاتر شد و البته وظایفش هم نسبت به گذشته بیشتر شد. مسعود ریگی بازیکنی است که کاملا ساده فوتبال بازی می‌کند و کاملا در خدمت تیم است. او کمی در لیگ قهرمانان آسیا و مخصوصا بازی با الدحیل شکننده کار کرد. آرش رضاوند زوج ریگی در خط میانی نیز در این مسابقه غایب است تا کار ریگی سخت‌تر از همیشه باشد.

احمد نوراللهی

کاپیتان دوم پرسپولیس که با وجود سن نه چندان زیاد یکی از بازیکنان با سابقه سرخپوشان محسوب می‌شود. او معمولا در یک سطح فوتبال بازی می‌کند و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. نوراللهی در بازی رفت با استقلال چند موقعیت عالی گلزنی را از دست داد تا در این دربی انگیزه‌های بیشتری داشته باشد. نوراللهی با ۶ گل زده بهترین گلزن سرخپوشان در این فصل نیز بوده است.

مهدی مهدی پور

فرهاد مجیدی در چند بازی اخیر از مهدی پور در خط میانی استفاده کرده است و به نظر می‌رسد به این بازیکن اعتقاد دارد. مهدی پور با وجود اینکه در کار‌های تدافعی بد کار نکرده، اما شاید آن کیفیت مد نظر را در کار‌های هجومی نداشته است. مهدی پور ۱۴ بار با پیراهن استقلال در این فصل به میدان رفته و یک پاس گل داده است.

مهدی ترابی

هافبک نیم فصل اول العربی قطر پس از بازگشت به پرسپولیس دوباره شرایط ایده آل خود را به دست آورد و جایگاه ثابتی در ترکیب سرخ‌ها پیدا کرده است. ترابی ۴ بار در این فصل برای پرسپولیس بازی کرده و یک گل نیز به ثمر رسانده است. ترابی در العربی اصلا شرایط جالبی نداشت و به طور مداوم با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد.

هروویه میلیچ

پس از انتقال محمد نادری از پرسپولیس به استقلال، میلیچ یک خط جلوتر آمده است و این بازیکن کروات چه در زمان فکری و چه در شرایط فعلی در پست هافبک چپ بازی می‌کند. میلیچ از کیفیت فصل گذشته به دور بوده است و تنها به دلیل محرومیت رضاوند در این مسابقه شانس زیادی برای بازی دارد. او در این فصل یک بار موفق شد به زیبایی دروازه ماشین سازی را باز کند.

احسان پهلوان

هافبک سابق ذوب آهن یکی از نفرات خلاق خط میانی پرسپولیس محسوب می‌شود و با جدایی بشار رسن بار بازی‌سازی تیم را به دوش می‌کشد. پهلوان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم یکی از نفرات تاثیرگذار پرسپولیس بود. پهلوان در تمام بازی‌های این فصل برای پرسپولیس بازی کرده و ۲ پاس گل نیز داده است.

فرشید اسماعیلی

هافبک خلاق استقلالی‌ها پس از آغاز سال ۱۴۰۰ روی فرم خوبی قرار دارد و در چند بازی اخیر یکی از بهترین بازیکنان آبی‌ها بوده است. اسماعیلی در لیگ بیستم آن طور که باید نتوانسته خودش را نشان دهد و دربی می‌تواند فرصت خوبی برای شماره ۸ استقلال باشد. با این وجود اسماعیلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۳ گل به ثمر رساند و ۲ پاس گل نیز ارسال کرد.

عیسی آل کثیر

بازیکن پرحاشیه پرسپولیس که پس از مدت‌ها محرومیت دوباره به ترکیب پرسپولیس برگشته است هنوز نتوانسته کیفیت دوران قبل از محرومیت را نشان دهد، اما همچنان می‌تواند خطرناک باشد. آل کثیر در بازی قبل مقابل استقلال غایب بود و در این مسابقه می‌تواند اولین دربی خود را پشت سر بگذارد.

مهدی قایدی

ستاره بی چون و چرای استقلال در خط حمله می‌تواند با حرکت‌های ویران کننده خود هر گونه دفاعی را نابود کند. قایدی در دربی گذشته دقیقه ۳+۹۰ موفق به گلزنی شد تا استقلال از شکست مقابل رقیب سنتی فرار کند. شماره ۱۰ استقلال در دربی ۹۳ نیز که در چارچوب مسابقات جام حذفی بود یک گل زیبا به ثمر رساند تا نشان دهد که اصلا در بازی با پرسپولیس تحت تاثیر شرایط قرار نمی‌گیرد. قایدی در مسابقات این فصل ۴ گل زده و ۳ پاس گل نیز داده است.

شهریار مغانلو

مهاجم اسبق پیکان، نیم فصل اول بازیکن تیم سانتا کلارای پرتغال بود، اما در این تیم شرایط جالبی نداشت و در نقل و انتقالات زمستانی راه ایران را در پیش گرفت. مغانلو در چند بازی اخیر بازیکن ثابت پرسپولیس بوده و مهدی عبدی را به طور کامل نیمکت نشین کرده است. مهاجم جدید سرخپوشان در این فصل ۴ بازی انجام داده و یک گل نیز به ثمر رسانده است. مغانلو در پیکان تا یک قدمی آقای گلی لیگ برتر پیش رفت، اما رقابت را به شیخ دیاباته باخت.

شیخ دیاباته

مهاجم خطرناک استقلالی‌ها کمی در این فصل افت کرده و آمار گلزنی پایینی هم داشته است. البته شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت خیلی از مسابقات این فصل را از دست داد و قبل از شروع مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به آمادگی رسید. دیاباته در آسیا طی ۶ بازی ۵ گل به ثمر رساند تا یکی از عوامل صعود استقلال به عنوان تیم اول از مرحله گروهی باشد. ارسلان مطهری دیگر مهاجم خطرناک استقلال است که می‌تواند گزینه مناسبی برای تعویض در نیمه دوم باشد.