غذای خانگی سه سار چیتگر

داستان و بازیگران فیلم مظفرنامه + عکس - ژولی پولی

داستان و بازیگران فیلم مظفرنامه + عکس

داستان و بازیگران فیلم مظفرنامه + عکس

22 تیر 1400

داستان و بازیگران فیلم مظفرنامه + عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

درباره فیلم مظفرنامه:

مظفرنامه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی سید محسن جاهد ساخته سال ۱۳۸۶ است که با همکاری شبکه پنج و سحر ساخته شد.

حال قرار است فیلم مظفر نامه برای بار دیگر از رسانه ملی پخش شود.

داستان فیلم مظفر نامه:

داستان مظفرنامه به روایت بخشی از تاریخ معاصر ایران می‌پردازد. ماجرا از ترور ناصرالدین‌شاه قاجار آغاز شده و با امضای حکم مشروطیت توسط مظفرالدین شاه به پایان می‌رسد.

عوامل فیلم مظفر نامه:

کارگردان: محمدرضا ورزی

تهیه‌کننده: سید محسن جاهد

نویسنده: محمدرضا ورزی

موسیقی: فریدون شهبازیان

فیلم‌بردار: سید محسن جاهد

بازیگران فیلم مظفر نامه:

اکبر عبدی

بهزاد فراهانی

سپند امیرسلیمانی

شقایق فراهانی

کمند امیرسلیمانی

مسعود عجمی

محمد ساربان

بیوگرافی اکبر عبدی:

اکبر عبدی آقاباقر زاده ۴ شهریور ۱۳۳۹ در تهران از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و دارنده نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. اکبر عبدی از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بوده‌است.

زندگی‌نامه اکبر عبدی:

اکبر عبدی از پدری اردبیلی و مادری تهرانی در سال ۱۳۳۹ در محله نازی‌آباد تهران به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۸ با دریافت مدرک دیپلم با نمایش‌های آماتوری فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد و سپس از سال ۱۳۶۰ به تلویزیون رفت و تاکنون به نقش‌آفرینی در موضوعات مختلفی می‌پردازد. عبدی سپس در سال ۱۳۶۳ با فیلم جنجال بزرگ بازی در سینما را آغاز کرد و پس از آن در فیلم‌های مردی که موش شد، اجاره نشین‌ها، گراند سینما و ای ایران توانست قابلیت‌های خود را در ایفای نقش‌های کمدی ثابت کند. نوع چهره عبدی و بازی‌های او به قدری در زمینهٔ کمدی منحصر به‌فرد بود که حتی در فیلم مادر در نقش معلول و در فیلم سفر جادویی در دو نقش میانسالی و کودکی اش ظاهر شد و توانست به محبوبیت خوبی در میان مخاطبین سینمایی دست پیدا کند، این امر حتی در فیلم‌های دلشدگان و آقای شانس هم مشهود بود. عبدی را بیشتر به خاطر بازی‌های کمدی و طنز می‌شناسند. وی اصالتاً اهل روستای آقاباقر اردبیل است؛ و در هشتم دی ماه ۱۳۹۴ کلید طلایی اردبیل به ایشان تقدیم شد.

از بازی‌های به‌یادماندنی او سپس می‌توان به فیلم‌های هنرپیشه و آدم‌برفی اشاره کرد. اکبر عبدی نیمه اول دهه هشتاد را در سکوت سینمایی سپری کرد و تا حدودی از محبوبیت و شهرت او کاسته شد. بازی او در چند فیلم کمدی در اواخر دهه هفتاد هم خیلی مورد توجه واقع نشد و با وجود اینکه در سال ۱۳۸۰ و در جشنواره بیستم فیلم فجر برای بازی در فیلم نان و عشق و موتور هزار نامزد جایزه شد، اما با اینحال بسیاری معتقدند که او از دوران اوج خود، یعنی زمانی که از مشهور و پولسازترین بازیگران کشور بود، فاصله گرفته‌است. در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ در آیین نکوداشت افتتاحیه جشنواره فجر مجدداً از وی تقدیر شد.