غذای خانگی سه سار چیتگر

داستان و بازیگران سریال دکستر+ عکس - ژولی پولی

داستان و بازیگران سریال دکستر+ عکس

داستان و بازیگران سریال دکستر+ عکس

9 تیر 1400

داستان و بازیگران سریال دکستر+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

دکستر نام یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی و معمایی، ساخته شده توسط شبکه شوتایم آمریکا است و در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ در قالب هشت فصل از این شبکه پخش شده است.

داستان مجموعه با محوریت دکستر مورگان با بازی مایکل سی هال است که برای بخش جنایی پلیس میامی به عنوان کارشناس تحلیل آثار خون کار می‌کند و در همان‌سان، به صورت مخفی، یک آدم‌کشی زنجیره‌ای نیز می‌باشد و قاتلانی را که از شکاف‌های سیستم قانونی گریخته‌اند، شکار می‌کند.

فصل اول این مجموعه بر اساس رمان دکستر رویاپردازی تاریک اثر جف لیندزی ساخته شده است.

جیمز منسون جونیور فیلمنامه تلویزیونی مجموعه را برای این فصل آماده کرد. سایر فصل‌ها به صورت مستقل از کتاب‌های لیندزی توسعه یافتند.

دکستر تحسین بسیاری از منتقدین را به همراه داشت و چهار فصل اول تحسین جهانی را به دست آوردند، اگرچه این استقبال چشمگیر در فصل‌های بعدی کاهش یافت.

این مجموعه جوایز متعددی را بدست آورده است از جمله دو جایزه گلدون گلوب که توسط مایکل سی هال و جان لیثگو، به ترتیب برای بازی در نقش دکستر مورگان و آرتور میچل بودند.

در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۹، اپیزود آخر فصل چهارم با ۲.۶ میلیون بیننده، رکورد دیده‌شده‌ترین اپیزود از سریال‌های شبکه شوتایم تا آن زمان را از آن خود کرد.

در آوریل ۲۰۱۳ شوتایم اعلام کرد که فصل هشت، آخرین فصل مجموعه خواهد بود.  قسمت اول فصل هشتم با ۳ میلیون بیننده در شب پخش، پربیننده‌ترین قسمت دکستر بود.

در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام شد که دکستر با یک مجموعه محدود ۱۰ قسمتی، مجدداً با بازی مایکل سی هال پخش خواهد شد؛ تولید در زمستان ۲۰۲۰ آغاز و پخش مجموعه از پاییز ۲۰۲۱ شروع خواهد گردید.

مایکل سی هال دلیل ساخت فصل جدید را این‌طور عنوان کرده که از نظر بسیاری از مخاطبان، سریال پایان جذابی نداشته و سوالات زیادی در اذهان باقی گذاشته است.

فصل نهم سریال دکستر قرار است در ماساچوست فیلم‌برداری شود.

داستان سریال دکستر:

دکستر که در ۳ سالگی، مادرش به طرز وحشیانه‌ای توسط فروشندگان مواد مخدر با اره برقی روبروی چشمانش تکه تکه شد، یتیم گردیده است.

در آن زمان هری مورگان یک افسر پلیس شهر میامی، او را به فرزندخواندگی گرفت.

با درک کردن ضربه روحی وارد بر دکستر در آن سن و گرایش‌های سایکوپاتی او، هری به آموزش دادن دکستر برای کنترل گرایشش به خون و کشتن در مسیری ویژه مبادرت ورزید.

در این مسیر دکستر توسط پدرخوانده‌اش آموزش دیده است به جای آن که به خاطر گرایشش به خون، روزی مجبور به کشتن یک فرد بی‌گناه باشد، قاتلانی را که از چنگ قانون گریخته‌اند شناسایی کند و به قتل برساند.

برای تسهیل این روند، دکستر به عنوان کارشناس پزشکی قانونی با تخصص تحلیل آثار خون، به استخدام پلیس میامی در آمده است. دکستر در انجام قتل‌هایش بسیار محتاط و ملاحظه‌کار است.

او که به علت کار در پزشکی قانونی از تمام جزئیات و سر نخ‌ها در صحنه‌های جرم آگاه است، همواره برای قتل‌هایش از اتاق‌هایی مخصوص اتاق کشتار که آن‌ها را سرتاسر با پلاستیک می‌پوشاند استفاده می‌کند و پس از انجام کار با تکه تکه کردن اعضای بدن مقتول، اجزا را درون کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌دهد و در گلف استریمِ اقیانوس اطلس رها می‌کند تا احتمال ردیابی و دستگیریش را به حداقل برساند.

دکستر در طول سریال در تلاش است تا زندگی دوگانه خود را به صورت طبیعی پیش ببرد.

اگرچه خود او به صورت راوی بیان می‌کند که این دو حالتی که دارد، یعنی زندگی عادی و حالتی که گرایش به کشتن دارد، تفکیک ناپذیر هستند و هر دو بخشی از وجود او می‌باشند.

بازیگران سریال دکستر:

مایکل سی هال

جولی بنز

جنیفر کارپنتر

اریک کینگ

لورین ولز

دیوید زایاس

جیمز رمار

سی اس لی

دزموند هرینگتون

جف پیرسون

ایمی گارسیا