غذای خانگی سه سار چیتگر

میکرونیدلینگ- جوانسازی پوست- کلاژن سازی- از بین بردن چین و چروک- تحریک کلاژن سازی

جوانسازی پوست های آسیب دیده با میکرونیدلینگ

جوانسازی پوست های آسیب دیده با میکرونیدلینگ

12 آذر 1397

اگر بر روی پوست صورت شما هم خطوط اخم برجای مانده، اگر چین و چروک در قسمت های اطراف دهان و چشم هایتان دارید، اگر جای زخم یا جراحت سالهاست بر روی صورت شما جا خشک کرده و دنبال روش های جوانسازی پوست صورتتان هستید با ژولی پولی همراه باشید تا شما را با سالم ترین و کم دردترین روش جوانسازی  پوست یعنی میکرونیدلینگ (به لاتین: micro needling) آشنا کنیم.

یکی از نوین ترین روش های ترمیم پوست های آسیب دیده و جوانسازی پوست، میکرونیدلینگ (Percutaneous Collagen Induction Therapy  یا درمان تحریک کلاژن سازی پوست)  است که به طور قطع در این چند وقت اخیر نام آن را در تبلیغات کلینک های پوست و مو و زیبایی شنیده اید.

روش کار میکرونیدلینگ به چه صورت است؟

دستگاه های متعددی برای میکرونیدلینگ به نام های (درمارولر، درماپن، درما استامپ، سیستم دیود و نور، سیستم امواج رادیویی) وجود دارد ولی ما در اینجا به طور مختصر روش انجام کار را شرح می دهیم و به توضیح در مورد تمام دستگاه ها نمی پردازیم.

در این روش مراحل درمان بنا به تشخیص پزشک چندین جلسه طول می کشد و  تعدادی سوزن بسیار کوچک استریل شده به طور همزمان، با سرعت و عمق مشخص وارد لایه دوم پوست (درم) می شوند. سپس پوست دچار خونریزی سطحی اندکی شده و تحریک می شود و کلاژن و الاستین که رشته های پروتئینی هستند و خاصیت استحکام و ارتجاعی بودن پوست را برعهده دارند، تولید می شوند و شروع به ترمیم پوست می کنند.

microneedling

در چه مواردی میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرد؟

اگر دارای هر یک از عارضه های پوستی: جای زخم یا جراحت (اسکار)، سوختگی، لکه های پوستی، ترک های پوستی (به دلیل زایمان یا بلوغ)، چین و چروک، منافذ باز پوستی هستید میکرونیدلینگ می تواند تاثیر بسزایی در درمان شما داشته باشد، برای درمان ریزش مو به منظور تقویت و تحریک فولیکول های مو نیز این روش قابل استفاده است.

چه افرادی نباید از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

  1. خانم های باردار یا شیرده نباید از این روش استفاده کنند.
  2. افرادی که بر روی پوستشان دارای هر گونه زخم باز، عفونت پوستی، بیماری پوستی، تبخال و … می باشند.
  3. اشخاصی که طی سال گذشته هر گونه اشعه درمانی یا پرتودرمانی پوستی داشته اند.
  4. افرادی که زخم هایشان دیر التیام می یابد.
  5. مصرف کنندگان داروهای آسپرین، ضد انعقادی و اکوتان
  6. اگر هر گونه بیماری خاص دارید یا دارویی را مدتها در حال مصرف هستید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.