غذای خانگی سه سار چیتگر

جنگل حرا طلای سبز در جزیره ی قشم - ژولی پولی

جنگل حرا طلای سبز در جزیره ی قشم

جنگل حرا طلای سبز در جزیره ی قشم

24 تیر 1398

. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به گردشگری و سیر و سفر علاقه ای ویژه دارید و همیشه به دنبال طبیعتی بکر می گردید تا کمی در آن به ریکاوری روحی خود بپردازید، ما امروز قصد داریم در مکانهای گردشگری مجله خبری ژولی پولی شما دوستان عزیز را با یکی از مکانهای شگفت انگیز و زیبا در جنوب ایران و جزیره ی قشم به نام جنگل حرا آشنا کنیم:

قشم بزرگترین جزیره ی خلیج فارس و کشور ایران است که در استان هرمزگان واقع شده و دارای دیدنی های طبیعی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، جزایر نار، جنگل حرا، غار نمکدان و … می باشد.

آشنایی با جنگل حرا

اما جنگل های حرا جزو شگفت انگیزترین جنگل های جهان هستند که اگر شما جنگل گردی در جنگل های شمالی کشور را قبلا تجربه کرده باشید، باید تجربه های خود را کنار بگذارید. چون جنگل حرا ویژگی هایی دارند که آنه را نسبت به سایر جنگل ها منحصر به فرد کرده است.

اگر در زمان سفر به جنگل حرا دریا در حالت مد باشد، اثری از درختهای تنومند و سرسبز حرا وجود ندارد زیرا آنها در زیر آب دریا فرو رفته اند و شما می توانید قایق سواری در دریا را تجربه کنید، اما جزر دریا دنیای دیگری را پیش روی شما از این طلای سبز در جزیره ی قشم آشکار می سازد.

شترها در جنگلهای حرا

جنگل حرا با لقب طلای سبز در سواحل دریای عمان و خلیج همیشه فارس قرار گرفته و وسعت آن ۲۲,۰۰۰ کیلومتر است.

برخی جنگل حرا را دارای درختانی افسانه ای می دانند که از اشک چشم آدمی روییده است. (به دلیل شوری اشک چشم)

درختان جنگل حرا خصوصیت متفاوتی برای رویش دارند، دانه ی آنها بر روی درخت مادر (والد) رشد کرده و به نهال تبدیل می شود، سپس از درخت والد جدا شده و به دریا می افتد.

قایق سواری د ر جنگل حرا

از ویژگی های جنگل حرا می توانیم به درختانی بلند قامت به ارتفاع ۳ تا ۶ متر اشاره کنیم که ریشه ی آنها در آب شور دریا قرار گرفته و میلیون ها سال است که از این آب تغذیه می کنند.

جنگل حرا با شرایط آب و هوایی که دارد زیستگاه گروه خاصی از حیوانات و پرندگان از جمله حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، سلیم خاکستری، لک لک،مرغ سقا، مرغابی، اگرت ساحلی، کفچه ی نوک تیز و گروهی از نرم تنان و ماهیان است.

پرندگان در جنگلهای حرا

جنگل حرا فضایی فضایی مناسب برای ماهیگیری محسوب می شود، در زمانی که دریا در حالت مد قرار دارد ماهیان به آبهای این منطقه هجوم می آورند و شرایط را برای صید ماهی فراهم می کنند.

اگر به دنبال زمانی مناسب می گردید که وضعیت آب و هوایی این منطقه برای سفر شما فراهم باشد، فصول پاییز، زمستان و اوایل بهار را غنیمت بشمارید و حتما مسافرت به طبیعت بکر و حفاظت شده ی جنگل حرا را تجربه نمایید.

هنگام جزیره ای اسرارآمیز در خلیج فارس