غذای خانگی سه سار چیتگر

تزیین آجیل شب یلدا و عید نوروز - ژولی پولی

تزیین آجیل شب یلدا و عید نوروز

تزیین آجیل شب یلدا و عید نوروز

18 اسفند 1401

بنا به یک رسم و رسوم قدیمی در ایران، افرادی که نوعروس یا نامزد دارند در شب یلدا یا عید نوروز برای عروس خانم هدیه و پیشکش می فرستند که نماد عشق و علاقه و شادباش است.

برای شب یلدا و عید نوروز معمولا خانواده ی داماد از چند روز قبل، دست به کار می شوند و لوازمی که برای جشن شب یلدا و عید نوروز نیاز است را تهیه می کنند و آنها را به زیباترین شکل زینت می دهند.

هندوانه، انار، خرمالو و سایر میوه های زمستانی، ماهی، آجیل، شکلات، کدو حلوایی، پشمک، کیک و شیرینی که جزو خوراکی های شب یلدا است را خریداری می کنند و با سلیقه ی خود تزیین می کنند و به همراه یک هدیه که می تواند تکه ای طلا یا لباس یا کادویی خاص برای عروس خانم باشد را به منزل پدری نوعروس می فرستند.

خانم های خوش سلیقه تمایل دارند همه ی وسایل شب یلدای عروس را به زیبایی تزیین کنند تا چشمگیر باشد و خانواده ی عروس را شگفت زده کند.

امروز قصد داریم در بخش شب یلدای مجله خبری ژولی پولی به تزیین آجیل شب یلدای عروس اشاره کنیم.

آجیل شب یلدا از قدیم الایام جزو جدایی ناپذیر خوراکی های شب چله ی زمستان بوده است.

در قدیم آجیل شب یلدا را از میوه های تابستانی خشک شده تهیه می کردند و در شب اول زمستان از طعم دلچسب آنها لذت می بردند.

آجیل شب یلدا شامل: پسته، فندوق، گردو، بادام، نخودچی، توت خشک، کشمش، انجیر خشک، برگه ی زردآلو، باسلوق می باشد.

در زیر عکسهایی را برای تزیین آجیل شب یلدا گردآوری کرده ایم که برای تزیین کردن می تواند به شما ایده بدهد.

البته هم اکنون در بازار، آجیل های بسته بندی تزیین شده وجود دارد ولی اگر تمایل داشته باشید می توانید سینی های شکل دار به شکل قلب تهیه نمایید و داخل آنها آجیل ها را بچینید یا آجیل ها را همچون شاخ و برگ و گل تزیین کنید و یا آجیل را به شکل عروس و داماد بچینید و …

به این نکته اشاره کنیم که تزیین آجیل شب یلدا تنها ویژه ی عروس نیست، زیرا خانواده هایی که دور هم جمع می شوند هم می توانند تمام وسایل سفره ی شب یلدای خود را به زیباترین شکل تزیین کنند.

تزیین آجیل شب یلدا و عید نوروز:

طرز تهیه پیتزای هندوانه (دسر ویژه شب یلدا)