غذای خانگی سه سار چیتگر

تاریخچه جام ملت های آسیا از آغاز تا امروز - ژولی پولی

تاریخچه جام ملت های آسیا از آغاز تا امروز

تاریخچه جام ملت های آسیا از آغاز تا امروز

2 دی 1397

جام ملت های آسیا، مسابقات فوتبالی است که هر چهار سال یکبار بین تیم های ملی کشورهای آسیایی برگزار می شود. این روزها در یک قدمی جام ملت های آسیا هستیم و تیم ملی ایران تمام تلاشش را می کند که قهرمان جام ۲۰۱۹ آسیا شود.

جام ملت های آسیا از سال ۱۹۵۶ توسط (ای اف سی، کنفدراسیون فوتبال آسیا) برگزار می شود.

از غرب آسیا ایران و عربستان سعودی و از شرق آسیا ژاپن و کره جنوبی جزو قدرت های اصلی جام ملت های آسیا محسوب می شوند.

کشور ژاپن با چهار دوره قهرمانی، پر افتخارترین تیم جام ملت های آسیا می باشد و کشورهای ایران و عربستان سعودی هر کدام با سه دوره قهرمانی در رده ی دوم تیم های پر افتخار به شمار می آیند.

تا سال ۱۹۷۰ اسرائیل در مسابقات جام ملت های آسیا حضور داشت ولی از این سال جدا شد و به یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) پیوست.

رکوردار بیشترین تعداد گل در یک دوره از مسابقات جام ملت های آسیا، متعلق به علی دایی است که در سال ۱۹۹۶ هشت گل به ثمر رساند.

ایران و کره جنوبی با ۱۴ بار حضور، بیشترین حضور را در بین کشورهای شرکت کننده در مسابقات جام ملت های آسیا داشته اند.

جام ملتهای آسیا

کشورهای ایران، امارات، قطر، تایلند با ۲ بار میزبانی، بیشترین امتیاز میزبانی را بین کشورهای آسیایی در مسابقات جام ملت های آسیا داشته اند.  

اولین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۱۹۵۶ به میزبانی هنگ کنگ برگزار شد و کره جنوبی جام نخستین دوره ملت های آسیا را به خانه برد.

کشور عزیزمان ایران با عملکرد ۴۸ بازی، ۲۹ برد، ۱۲ مساوی، ۷ باخت، ۹۲ گل زده، ۳۰ گل خورده، بهترین تیم در بین تمام کشورهای شرکت کننده در جام ملت های آسیا از آغاز تا به الان می باشد.

هفدهمین دوره جام ملت های آسیا به میزبانی امارات، از ۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۵ دی ۱۳۹۷) در ۲۴ تیم شروع می شود و تا اول فوریه ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ۱۳۹۷) ادامه خواهد داشت.

ما در تیم ژولی پولی برای تیم ملی کشور عزیزمان ایران آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم قهرمان جام ملت های آسیا سال ۲۰۱۹ ایران باشد.