غذای خانگی سه سار چیتگر

بیوگرافی نوذر آزادی بازیگر قاطبه شو در ایتالیا ایتالیا+ علت فوت نوذر آزادی - ژولی پولی

بیوگرافی نوذر آزادی بازیگر قاطبه شو در ایتالیا ایتالیا+ علت فوت نوذر آزادی

بیوگرافی نوذر آزادی بازیگر قاطبه شو در ایتالیا ایتالیا+ علت فوت نوذر آزادی

10 اسفند 1399

بیوگرافی نوذر آزادی بازیگر نقش قاطبه شو در ایتالیا ایتالیا+ علت فوت نوذر آزادی و فعالیت های هنری و زندگی شخصی وی را در مجله ژولی پولی مشاهده نمایید.

نوذر آزادی بازیگر، نویسنده، شاعر، گوینده و کارگردان قبل از انقلاب که با بازی در نقش قاطبه شو در ایتالیا ایتالیا به شهرت رسید در روز ۹ اسفند سال ۹۹ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود و همسرش پروین دولتشاهی بازیگر و گوینده قبل از انقلاب است و حاصل زندگی مشترک وی یک دختر و یک پسر می باشد.

بازیگر نقش قاطبه شو در ایتالیا ایتالیا کیست

بیوگرافی نوذر آزادی:

نوذر آزادی متولد ۱۳۱۷ کرمانشاه – درگذشته ۹ اسفند ۱۳۹۹ آلمان کارگردان تئاتر و هنرپیشه اهل ایران بود. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

نوذر آزادی در سال ۱۳۱۷ در کرمانشاه به دنیا آمد، خانواده مادری او از قوم لک و ایل کاکاوند کرمانشاه بودند. پدرش ارتشی بود و در کرمانشاه مأموریت داشت. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در دبستان و دبیرستان کزازی که از مدارس مشهور کرمانشاه بود به انجام رسانید. مدتی به عنوان گوینده و نویسنده در رادیوی کرمانشاه فعالیت می‌کرد و از آنجا با پروین دولتشاهی آشنا شد که این آشنایی به ازدواج انجامید.

نوذر آزادی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود.

نوذر آزادی هنگامی که ۱۴ ساله بود بازیگری را از تئاتر کرمانشاه آغاز کرد؛ و از تابستان سال ۱۳۳۷ هم‌زمان در تهران نیز با گروه آناهیتا زیر نظر مصطفی اسکویی ادامه داد. از جمله کارهای شاخص او در تهران و کرمانشاه بازی در نمایش‌هایی چون سرایدار، هرکول و طویله اوجیاس، امشب از خود می‌سازیم، ایستگاه، دون ژوان در جهنم به کارگردانی ابراهیم گلستان و اورگاست به کارگردانی پیتر بروک، بازجویی، فال‌گوش، پوشاندن آن‌ها که برهنه‌اند، بیرون جلوی در، کارمندان روزجمعه، کتک خورده و راضی، شش شخصیت درجستجوی نویسنده، کلاهی پراز باران، ویلون ساز کره مونا، مستنطق، کارگردانی نمایش «رضا بیک ایمانوردی» نوشتهٔ ابراهیم مکّی و چند نمایش دیگر است.

شهرت اصلی او نزد اهالی قدیمی تئاتر و منتقدین آن روزگار بخاطر بازیگری در نمایش‌های مطرحی همچون اورگاست به کارگردانی پیتر بروک و نمایش سرایدار وچند نمایش دیگر است و نزد اکثریت مخاطبان تلویزیون تا این زمان بیشتر برای بازی در نقش «جعفر قاطبه» می‌باشد؛ این تیپ/شخصیتِ انتقادی ابتدا در سریالی در گونه کمدی/انتقادی به نام اختاپوس نوشته و کارگردانی پرویز صیاد و به ابتکار هنری نوذر آزادی خلق گردیده و با موفقیت اجرا شد و به سرعت در بین بینندگان به محبوبیت و شهرت رسید و در زمستان سال ۱۳۵۶ با ساخت مجموعه تلویزیونی شش قسمتی ایتالیا ایتالیا به کارگردانی و نویسندگی خودش به اوج پختگی و تکامل رسید. این سریال در نخستین روزهای عید ۱۳۵۷ از تلویزیون ملی ایران پخش شد.

او همچنین در سریال‌های سرکار استوار، آدم به آدم، تله موش، قماربازان، ساتگین و همچنین چند کار تلویزیونی تک قسمتی مثل کاف شو، سامانتا شو ایفای نقش کرده‌است.

همسر او پروین دولتشاهی از هنرمندان تئاتر تلویزیون و سینما بود که در سریال‌ها و نمایش‌ها و چندین فیلم سینمایی از جمله سریال ایتالیا ایتالیا نیز با هم همبازی بودند.

در سال ۲۰۱۰، نخستین نمایشگاه از نقاشی‌های ایشان در «گالری سیحون» واقع در شهر لس آنجلس برگزار گردید. این نخستین نمایشگاه آثار نقاشی نوذر آزادی بود که در آمریکا برگزار شد و «رنگین کمان‌های نوذر آزادی» نام داشت. برگزاری این نمایشگاه عده زیادی از ایرانیان ساکن این شهر را به این مکان کشانید تا با دیدن نقاشی‌ها از نزدیک نیز با این بازیگر قدیمی ملاقات کنند.

نوذر آزادی پس از انقلاب چندین سفر به اروپا و آمریکا داشته و پیشنهادهای زیادی برای کار دریافت کرده که به دلایل مختلف هیچ‌کدام را نپذیرفت.

آثار نوذر آزادی:

صمد و قالیچه حضرت سلیمان گانگستر عکاس

سریال ایتالیا ایتالیا – جعفر قاطبه

سریال سرکار استوار

تک قسمت – سامانتاشو (مخصوص نوروز)

سریال هفت قسمتی آدم به آدم

کاف شو (مخصوص نوروز)