غذای خانگی سه سار چیتگر

بیوگرافی بابک خرمدین کارگردان سینما+ علت فوت - ژولی پولی

بیوگرافی بابک خرمدین کارگردان سینما+ علت فوت

بیوگرافی بابک خرمدین کارگردان سینما+ علت فوت

29 اردیبهشت 1400

بیوگرافی بابک خرمدین کارگردان سینما+ علت فوت را در قسمت بیوگرافی هنرمندان مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

بابک خرمدین (۱۳۵۳–۱۴۰۰) کارگردان و نویسندهٔ ایرانی بود.

بابک خرم دین:

زادهٔ:      ۱۳۵۳

تهران، ایران

درگذشت: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۴۷ سال)

تهران، ایران

علت درگذشت:      قتل

محل تحصیل:       دانشگاه هنر تهران

پیشه:      کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس

مشاهده نمایید: حکم حمید صفت در دادگاه

آثار:

از آثار بابک خرمدین می‌توان از «بور بیجاده رنگ» ۱۳۸۶ (۲۲ دقیقه)، «سه شنبه: مامان» ۱۳۸۸ (۹ دقیقه)، فیلم نیمه‌بلند داستانی «روزن (کورسو)» ۱۳۸۹ (۴۲ دقیقه)، فیلم بلند داستانی «سوگنامه‌ای برای یاشار» ۱۳۹۲ ساخته‌شده در لندن (۷۲ دقیقه)، ساخت سه فیلم کوتاه داستانی به نام‌های «برش» ۱۳۸۳ به مدت (۱۲ دقیقه) نام برد.

جوایز:

این هنرمند جایزهٔ بهترین فیلم کوتاه داستانی برای «بور بیجاده رنگ» در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم آسا (فیلم‌های انسان‌دوستانه) ۱۳۸۸ دریافت کرده بود و آثارش کاندید (فیلمنامه، تصویر برداری، تدوین و صدا)، برندهٔ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی برای فیلم «بور بیجاده رنگ» در پنجمین جشنوارهٔ بین‌المللی پروین اعتصامی ۱۳۸۸، برندهٔ جایزهٔ بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و بهترین صدا برای فیلم «بور بیجاده رنگ» در ششمین جشنوارهٔ دانشجویی فیلم نهال (دانشگاه هنر) ۱۳۸۸ و کاندید بهترین (تصویر برداری و تدوین) شده‌بودند.

قتل:

بابک خرمدین زادهٔ سال ۱۳۵۳ در تهران، در اردیبهشت ۱۴۰۰ به دست والدینش در شهرک اکباتان تهران به قتل رسید. بر اساس گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری رکنا، سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: «جسد این شخص در اکباتان پیدا شده و در تحقیقات به عمل آمده پدر و مادر این کارگردان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند».

بنا به این خبر، پدر با خوراندن مواد بیهوش کننده، بابک خرمدین را بیهوش و سپس با ضربات چاقو او را کشته و بعد از مثله‌کردن بدنش او را به سطل زباله انداخته‌است. وی انگیزهٔ قتل پسرش را اذیت کردن‌ها و رفتار نامناسب مقتول با پدر و مادرش اعلام کرده‌است.