غذای خانگی سه سار چیتگر

بررسی کامل هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران - ژولی پولی

بررسی کامل هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

بررسی کامل هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

12 بهمن 1399

اخبار مربوط به لیگ برتر فوتبال ایران را در مجله خبری ژولی پولی نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روزهای جمعه و شنبه با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری شد. این هفته تیم‌های بالای جدولی عملکرد جالبی نداشتند و اکثرا امتیاز از دست دادند.

روز گذشته ۲ نتیجه نسبتا عجیب رقم خورد و تیم‌های تراکتور و سپاهان به ترتیب مقابل آلومینیوم و شهرخودرو نتیجه را واگذار کردند. پرسپولیس هم به سختی موفق شد از سد تیم انتهای جدولی ماشین سازی بگذرد.

نتایج کامل هفته سیزدهم لیگ برتر:

نساجی ۲ – ذوب آهن ۳

نفت مسجدسلیمان یک – استقلال یک

سایپا صفر – گل گهر سیرجان یک

تراکتور صفر – آلومینیوم یک

مس رفسنجان صفر – صنعت نفت صفر

پرسپولیس ۲ – ماشین سازی یک

سپاهان یک – شهر خودرو ۳

فولاد صفر – پیکان صفر

بازی هفته (نساجی – ذوب آهن)

قبل از شروع مسابقات هفته سیزدهم با توجه به جایگاه تیم‌های فوتبال نساجی و ذوب آهن که هر ۲ تیم را وادار به بازی هجومی می‌کرد، انتظارِ داشتن یک بازی جذاب چندان دور از ذهن نبود. این بازی از همان ثانیه‌های ابتدایی با گل شروع شد و دارکو بیدوف ثانیه ۱۷ دروازه نساجی را باز کرد. در ادامه نظری بازی را مساوی کرد اما عبدالله حسینی دوباره نتیجه را به سود ذوب آهن تغییر داد. نساجی با گل کلانتری باز هم بازی را مساوی کرد اما ذوب آهن با سوپر گل میلاد جهانی با نتیجه ۳ بر ۲ پیش افتاد و در نهایت برنده از زمین خارج شد. این دیدار حاشیه‌های عجیبی هم نداشت و در دقایق پایانی رحمان رضایی پس از اخراج حقدوست به شدت به داور اعتراض کرد و او هم اخراج شد.

مربی هفته (مهدی رحمتی)

مهدی رحمتی و محرم نویدکیا که تا چند فصل قبل بین بهترین و موثرترین بازیکنان لیگ بودند در هفته سیزدهم لیگ بیستم به عنوان مربی مقابل یکدیگر قرار گرفتند. در این مسابقه شهر خودرو موفق شد با نتیجه ۳ بر یک سپاهان را در نقش جهان شکست دهد و به رده نهم صعود کند. نقش مهدی رحمتی که در مقاطعی از فصل به درهای خروج هم نزدیک شد، در این پیروزی پر رنگ بود زیرا تعویض طلایی او به نوعی این پیروزی را رقم زد. احمد الجبوری در نیمه دوم وارد زمین شد و ۲ گل به ثمر رساند.

بازیکن هفته (احمد الجبوری)

بازیکن پر سرعت تیم شهر خودرو که در بازی‌های گذشته این تیم موقعیت‌های گلزنی خوبی را از دست داده بود، در بازی با سپاهان پا گشا شد و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند. او که در نیمه دوم وارد زمین شده بود، دقایق ۷۳ و ۹۰+۴ برای تیم مهدی رحمتی گلزنی کرد تا شهر خودرو با نتیجه ۳ بر یک سپاهان مدعی را شکست دهد. گل اول احمد الجبوری در شرایط تک به تک با نیازمند زده شد اما مهاجم شهر خودرو گل دوم خودش را در وضعیتی زد که نورافکن را در مقابل خود می‌دید اما با یک ضربه محکم گل سوم تیمش را زد.

تیم هفته (آلومینیوم)

شاگردان رسول خطیبی که هفته گذشته موفق شده بودند پرسپولیس را شکست دهند، این هفته هم شاهکار دیگری از خود نشان دادند و تراکتور مدعی را در تبریز مغلوب کردند. البته شاگردان مسعود شجاعی بارها تا آستانه فروپاشی دروازه آلومینیوم پیش رفتند اما تیر دروازه و تلاش مدافعان آلومینیوم مانع از گلزنی تراکتوری‌ها شد. شاید باورکردنی نباشد اما تیم آلومینیوم با این پیروزی ۱۸ امتیازی شد و به رده هشتم جدول صعود کرد. شاگردان رسول خطیبی تنها ۵ امتیاز با صدر فاصله دارند. تک گل آلومینیوم در این مسابقه توسط امید سینگ از روی نقطه پنالتی زده شد. سینگ هفته قبل هم ۲ پاس گل داده بود.

دروازه بان هفته (حامد فلاح زاده)

یکی از مسابقاتی که این هفته مساوی شد بازی مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان بود که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این مسابقه مس چند بار تا یک قدمی گلزنی پیش رفت اما حامد فلاح زاده سنگربان صنعت نفت مانع از این کار شد. فلاح زاده در این دیدار فراز امامعلی و مهراد رضایی را در موقعیت تک به تک ناکام گذاشت اما اوج شاهکار او در اواسط نیمه دوم رقم خورد که ضربه سر امامعلی را به زیبایی برگشت داد.

اتفاق هفته (تمام اتفاقات تحت تاثیر درگذشت مهرداد میناوند)

هفته سیزدهم اتفاقات عجیبی را در پی داشت. از جمله این اتفاقات اعتراض باشگاه پیکان بود که اعتقاد داشت باشگاه فولاد محل خط عرضی زمین را تغییر داده است تا نادر محمدی مدافع این تیم نتواند به راحتی پرتاب اوت بلند انجام دهد.

با این وجود مهمترین اتفاق قبل از شروع هفته بود که مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال ایران به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. این موضوع باعث شد به نویی در تمام بازی‌ها یاد و خاطره بازیکن اسبق پرسپولیس زنده نگه داشته شود. در بازی پرسپولیس و ماشین سازی هم سرخپوشان با لباس مشکی بازی کردند و این پیروزی را به مهرداد میناوند تقدیم کردند.