غذای خانگی سه سار چیتگر

بررسی برد ایران مقابل بحرین+ عکس - ژولی پولی

بررسی برد ایران مقابل بحرین+ عکس

بررسی برد ایران مقابل بحرین+ عکس

18 خرداد 1400

بررسی برد ایران مقابل بحرین+ عکس را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال کشورمان، شب گذشته در دیداری حیثیتی و بسیار مهم، توانست با سه گل از سد تیم ملی بحرین در شهر منامه عبور کند.

هر چه از نمایش ملی پوشان کشورمان در بازی قبلی مقابل هنگ کونگ ناامید شده بودیم، در این مسابقه با نمایش خوب شاگردان اسکوچیچ به خصوص در نیمه دوم به تیممان برای صعود به جام جهانی امیدوار شدیم.

هر چند بحرین تیمی قدرتمند در قاره آسیا محسوب نمی‌شود، اما تیمی است که ما همیشه مقابل مشکل داشتیم. ما هرگز موفق نشده بودیم این تیم را در کشورش شکست دهیم که شب گذشته این اتفاق برای نخستین بار رخ داد.

ایران و بحرین در نیمه نخست تقریبا بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند که البته برتری نسبی در اختیار شاگردان اسکوچیچ بود. ملی پوشان یکی، دو موقعیت خوب در نیمه نخست خلق کردند که با بی دقتی طارمی و البته شوت کم جان حاج صفی این فرصت‌ها از دست رفت.

نکته منفی تیم ملی در این نیمه هافبک وسط‌های تیم بودند؛ جایی که حاج صفی و نوراللهی قرار داشتند و کاپیتان تیم ملی نتوانست عملکرد خوبی را در خط هافبک تیم ملی داشته باشد. وظیفه بازیسازی هم به احمد نوراللهی سپرده شده بود در حالی که او به طور کلی هافبکی بازیساز نیست.

اگر چه یک بار با پاسی فوق العاده طارمی را با دروازه بان بحرین تک به تک کرد، اما ضعف بازیسازی در میانه میدان در نیمه نخست کاملا مشهود بود.

اتفاقی که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به خوبی آن را فهمید و در ابتدای نیمه دوم با آوردن سامان قدوس به زمین مسابقه و قرار دادن او در کنار نوراللهی این ضعف کاملا برطرف شد.

با آمدن قدوس، حاج صفی به پست دفاع چپ رفت و میلاد محمدی که نیمه خوبی را پشت سر نگذاشته و در زمین مسابقه بی اثر بود، از زمین مسابقه بیرون رفت.

با ورود قدوس به زمین شرایط مسابقه به طور کلی تغییر کرد. ایران میانه میدان را کاملا در اختیار گرفت و خلاقیت و پاس‌های ریسکی بالاتر رفت؛ به طوری که چندین بار او توانست مهاجمان تیم ملی به خصوص مهدی طارمی را صاحب فرصت گلزنی کند.

فرصت‌هایی که البته طارمی قدرش را ندانست. سامان قدوس برگ برنده ایران در نیمه دوم شد و کاملا بازیکنان بحرین را اسیر توانایی‌های خود کرد.

در این نیمه مهدی طارمی هم کمی عقب‌تر از آزمون آمد و از میانه‌های زمین توپ می‌گرفت و در یکی از همین توپ گیری ها، طارمی روی پاسی که از وحید امیری دریافت کرد، با پاسی عالی سردار آزمون را در محوطه جریمه بحرین صاحب توپ کرد و آقای گل لیگ روسیه هم این فرصت‌ را از دست نداد و گل نخست ایران به ثمر رسید.

سردار اگرچه فرصت شناس نشان داد، اما طارمی هم نشان داد همچنان در خراب کردن فرصت‌های عالی گلزنی در تیم ملی برخلاف تیم پورتو تبحر دارد.

هر چند این مهاجم بوشهری هم بازی فوق العاده‌ای به نمایش گذاشت و روی گل دوم تیم ملی، با پاسی عالی سردار را در موقعیت تک به تک قرار داد. آزمون با سرعتی بالا خودش را از مدافع بحرین جدا کرد و این فرصت را هم از دست نداد.

زوج طارمی و سردار در این مسابقه بسیار هماهنگ نشان دادند و این خبر بسیار خوبی برای تیم ملی ایران محسوب می‌شود. ۲ بازیکنی که در باشگاه هایشان در این فصل حسابی درخشیدند و همه منتظر درخشش این ۲ در تیم ملی بودند که این اتفاق شب گذشته رخ داد. طارمی گل سوم ایران را خودش زد تا هم خیال هواداران را راحت و هم پای خودش را به گلزنی باز کند.

اسکوچیچ قبل از بازی گفته بود تیم ملی بحرین را مثل کف دست می‌شناسد و در بازی شب گذشته نشان داد این ادعا گزاف نبود. بحرین در بازی شب گذشته تقریبا هیچ فرصت جدی گلزنی نتوانست ایجاد کند و علیرضا بیرانوند شب آرامی را پشت سر گذاشت.

در دیدار با بحرین تنها ۲ مدافع کناری ما عملکرد خیلی خوبی نداشتند.

نه صادق محرمی توانست نفوذ‌ها و سانتر‌های خوبی داشته باشد و نه در جناح چپ میلاد محمدی و احسان حاج صفی این وظیفه را به خوبی انجام دادند.

تنها اتفاق بد بازی شب گذشته، مصدومیت وحید امیری بود.

بازیکنی خستگی ناپذیر و کاملا در خدمت تیم که در هر پستی که بازی کند از مهاجم گرفته تا مدافع چپ، با تمام وجود بازی می‌کند. مصدومیت این بازیکن می‌تواند کار اسکوچیچ را برای بازی با تیم ملی عراق سخت کند.

مسابقه شب گذشته تیم ملی، ما را امیدوار به شکست تیم ملی عراق هم کرد و امیدواریم با تکرار این نمایش عراق را هم در بازی آخر شکست دهیم.