غذای خانگی سه سار چیتگر

بررسی بازی ال کلاسیکو+ رئال و بارسا - ژولی پولی

بررسی بازی ال کلاسیکو+ رئال و بارسا

بررسی بازی ال کلاسیکو+ رئال و بارسا

21 فروردین 1400

بررسی بازی ال کلاسیکو+رئال و بارسا را در قسمت اخبار ورزشی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب بازی‌های هفته سی ام لالیگای اسپانیا، امشب دیدار حساس ال کلاسیکو میان تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا برگزار خواهد شد.

شرایط بارسلونا و رئال مادرید در جدول رده بندی به گونه‌ای است که پیروزی در دیدار ال کلاسیکو می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جایگاه این ۲ تیم در پایان فصل داشته باشد.

در حال حاضر بارسلونا با ۶۵ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب کننده اتلتیکو مادرید است که با ۶۶ امتیاز، صدر جدول را در اختیار دارد. رئال مادرید نیز با وجود پیروزی در ۳ دیدار اخیر خود پس از چند هفته رده دوم  را به رقیب سنتی خود تسلیم کرد و با ۶۳ امتیاز سوم است.

شاگردان زین الدین زیدان دیدار رفت را در خانه حریف با پیروزی ۳ بر یک به پایان رساندند و امروز پس از مدت‌ها در ورزشگاه “آلفردو دی استفانو” پذیرای کاتالان‌ها خواهند بود.

پیروزی مقابل لیورپول در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا کهکشانی‌ها با روحیه‌ای مضاعف به استقبال ال کلاسیکو بروند.

بارسلونا هم که شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را از دست داده، در فصل جاری تنها به قهرمانی در لالیگا امیدوار است و از دست رفتن این جام به عنوان یک ناکامی بزرگ در کارنامه آبی و اناری پوشان ثبت خواهد شد.

برتری کاتالان‌ها در رقابت ۱۲۰ ساله ال کلاسیکو

تقابل‌های بارسلونا و رئال مادرید که موسوم به ال کلاسیکو است، مهم‌ترین دیدار باشگاهی دنیا به شمار می‌رود و فوتبال دوستان  زیادی از سراسر دنیا بیننده این مسابقه هستند.

در طول تاریخ ۱۲۰ ساله ال کلاسیکو، ۲ تیم تاکنون ۲۷۸ بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن برای رئال مادرید ۱۰۰ پیروزی و برای بارسلونا ۱۱۵ برد بوده و ۶۳ دیدار هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

با این حال بارسلونا بیش از ۲ سال است که نتوانسته در ال کلاسیکو به پیروزی برسد و آخرین غلبه کاتالان‌ها بر رئال مادرید به اسفندماه سال ۹۷ برمی گردد که آن‌ها با گل ایوان راکیتیچ موفق شدند در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به پیروزی برسند.

در ۱۸۲ تقابل لالیگایی ۲ تیم شرایط به گونه دیگری است و رئال مادرید با ۷۵ پیروزی مقابل ۷۲ شکست، از بارسلونا پیشی گرفته است.

ال کلاسیکو تحت شعاع رقابت مسی و رونالدو

پیش از این ال کلاسیکو معمولا به نمایش لیونل مسی و کریستیانو رونالدو خلاصه می‌شد و تحت تاثیر رقابت این ۲ بازیکن قرار گرفته بود. با این حال از زمان انتقال رونالدو به یوونتوس در تابستان سال ۲۰۱۸، این رقابت به پایان رسید.

لیونل مسی که با ۲۶ گل در صدر جدول بهترین گلزنان ال کلاسیکو قرار دارد، امروز چهل و پنجمین حضورش در این دیدار را تجربه خواهد کرد و به طور مشترک با سرخیو راموس، رکورد دار بیشترین حضور در ال کلاسیکو خواهد شد.

لیونل مسی با ثبت ۲ هت تریک در ال کلاسیکو، از این حیث  نیز رکورد دار است.

رئال مادرید بدون کاپیتان در حساس‌ترین بازی فصل

رئال مادرید امروز در حالی میزبان بارسلونا است که غیبت واران، راموس و ازارد ممکن است این تیم را به زحمت بیندازد.

در طرف مقابل هم فیلیپه کوتینیو و آنسو فاتی غایبان قطعی بارسلونا هستند و با وجود حضور پیکه در تمرینات، مشخص نیست که او بتواند در بازی امروز به میدان برود.