غذای خانگی سه سار چیتگر

انتقاد محمود کلهر از مربیان تازه کار فوتبال - ژولی پولی

انتقاد محمود کلهر از مربیان تازه کار فوتبال

انتقاد محمود کلهر از مربیان تازه کار فوتبال

20 بهمن 1399

انتقادات محمود کلهر کارشناس فوتبال از عملکرد مربیان تازه کار فوتبال را در مجله خبری ژولی پولی دنبال کنید.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد ضعیف مربیان جوان داخلی در رقابت‌های این فصل لیگ برتر توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته باشگاه ذوب آهن اصفهان خبر از قطع همکاری با رحمان رضایی، سرمربی جوان این تیم داد تا تبدیل به سومین مربی اخراجی از بین مربیان جوان برکنار شده در این فصل لیگ برتر فوتبال شود که تا پیش از نیم فصل اول سمت خود را از دست می‌دهند.

پیش از رحمان رضایی، وحید فاضلی و بیاتلو از نساجی و ماشین سازی اخراج شده اند تا بی اعتمادی مدیران باشگاه به مربیان جوان و تازه کار بیش از پیش عیان شود و کار برای مربیان جوانی که به تازگی هدایت تیمی در لیگ برتر را بر عهده می‌گیرند، تحت فشار ادامه داشته باشد.

مدیران باید قبل از استخدام سرمربی همه جوانب را بررسی کنند

محمود کلهر، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص بی اعتمادی مدیران داخلی به سرمربیان جوان اظهار کرد: مدیران باشگاه‌ها باید در انتخاب مربیان تیم‌ها دقت بیشتری بکنند و تمام جوانب را بررسی کنند. اگر مربی را قبول دارند و به خدمت می‌گیرند، باید حداقل تا نیم فصل اول لیگ از او حمایت کنند. باید در انتخاب سرمربی و کادر فنی تیم‌ها دقت زیادی شود و رزومه آن‌ها به خوبی بررسی شود تا مربیان جوان قربانی نشوند.

مربیانی هستند که تحت هر شرایطی تیم دارند

کلهر عنوان کرد: متاسفانه در فوتبال ما برخی مربیان بر اساس ارتباطات انتخاب می‌شوند. برخی مربیان با رزومه بسیار خوب را داریم که بیکار هستند و به آن‌ها اعتماد نمی‌شود؛ در حالی که مربیانی هستند که چه نتیجه بگیرند و چه نتیجه نگیرند تیم دارند. به علاوه سابقه مربیگری در لیگ برتر به معنای داشتن یک رزومه خوب نیست و مدیران ما باید به مربیان اعتماد کنند که هم دانش فنی و هم رزومه کاری خوبی دارند.

مربیان جوان باید پله به پله در عرصه مربیگری پیشرفت کنند

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه گفت: مربیان جوانی که تازه می‌خواهند به این عرصه وارد شوند و رزومه قوی ندارند؛ باید پله به پله و از رده‌های سنی پایه کار خود را شروع کنند و طی یک سلسله مراتب به لیگ برتر برسند. در لیگ‌های برتر جهان مربیان از رده‌های پایه مربیگری را شروع می‌کنند و به رده‌های بالا می‌رسند. در حالی که در فوتبال ما عده‌ای ره صد ساله را یک شبه طی می‌کنند و این رویه هم به مربیان و فوتبال کشور آسیب می‌زند.

مربیان ایرانی دانش بالایی دارند

کلهر در خصوص بازگشت مربیان خارجی اظهار کرد: به هیچ عنوان با بازگشت مربیان خارجی به فوتبال ایران موافق نیستم؛ زیرا مربیان داخلی دانش بالایی دارند. به عنوان مثال رحمان رضایی دانش بالایی دارد و سال‌ها در فوتبال ایتالیا بازی کرده است و مدیران ذوب آهن باید تا نیم فصل از او حمایت می‌کردند. متاسفانه مدیران ما بدون تحقیق و بررسی کافی، سرمربی انتخاب می‌کنند و به مربی و تیم خود آسیب می‌رسانند.

دیدگاه مدیران ما باید تغییر کند

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان گفت: از مربیان جوان فوتبال کشورمان می‌خواهم که تجربه کسب کنند و پله به پله پیشرفت کنند. به نظر من باید دیدگاه مدیران فوتبالی کشور تغییر کند و قبل از انتخاب سرمربی بررسی شود که کدام مربی کارنامه و دانش فنی خوبی دارد. افرادی مانند رحمان رضایی که سابقه فوتبالی بسیار خوبی دارند، باید حمایت شوند و نباید اجازه داد که از دست بروند.