غذای خانگی سه سار چیتگر

افتخار دو ستاره استقلال در جام باشگاه های آسیا - ژولی پولی

افتخار دو ستاره استقلال در جام باشگاه های آسیا

افتخار دو ستاره استقلال در جام باشگاه های آسیا

10 دی 1397

تیم فوتبال استقلال با وجودیکه در چند سال اخیر نتوانسته نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کند ولی به دلیل پیشینه درخشانی که دارد، در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پرطرفدارترین تیم باشگاهی آسیا لقب گرفته است.

امروز می خواهیم به افتخار دو ستاره استقلال در آسیا اشاره کنیم و برای شما دوستان عزیز بگوییم داستان دو ستاره بر روی لوگوی تیم استقلال چیست؟

استقلال افتخار دو بار قهرمانی در جام باشگاه های آسیا را دارد و در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ توانسته در بین باشگاه های آسیا عنوان قهرمانی را کسب کند.

مسابقات جام باشگاه های آسیا سال ۱۹۷۰:

در سال ۱۳۴۹ سومین دوره جام باشگاه های آسیا در امجدیه تهران برگزار شد، آن زمان تیم فوتبال استقلال، “تاج” نام داشت و با تیم های هومنت من لبنان و سلانگور مالزی در یک گروه بودند. در آن دوره بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال استقلال همچون ناصر حجازی، منصور پورحیدری، جواد طالبی، محمود خوردبین و … در تیم تاج حضور داشتند. بازی فینال بین تاج تهران و هاپوئل تل آویو برگزار شد و تیم تاج توانست با گل غلام وفاخواه و مسعود معینی با نتیجه ۲ بر ۱ تیم هاپوئل را شکست دهد و به مقاوم قهرمانی جام باشگاه های آسیا نائل شود.  

اولین قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا

مسابقات جام باشگاه های آسیا سال ۹۱-۱۹۹۰:

در سال ۷۰-۱۳۶۹ دهمین دوره جام باشگاه های آسیا با حضور ۱۷ تیم شرکت کننده در مسابقات برگزار شد. (۲۱ تیم راه یافته که ۴ تیم انصراف دادند.) در این دوره از مسابقات بازیکنان معروف و نام آشنایی همچون احمد رضا عابدزاده، رضا حسن‌زاده، شاهرخ بیانی، مهدی فنونی زاده، صادق ورمزیار، شاهین بیانی، جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق و عبدالصمد مرفاوی در تیم استقلال حضور داشتند که جزو اعضای تیم ملی کشورمان نیز بودند. بازی نهایی این دوره از مسابقات بین تیم استقلال و  لیائونینگ چین برگزار شد که استقلال توانست با گل رضا حسن زاده و عبدالصمد مرفاوی با نتیجه ۲ بر ۱ تیم لیائونینگ را شکست دهد و برای بار دوم مقاوم قهرمانی جام باشگاه های آسیا را از آن خود کند.

دومین قهرمانی استقلال در جام باشگاه های آسیا

تیم آبی پوش پایتخت تا بحال دو بار به مقام قهرمانی جام باشگاه های آسیا نائل شده و چهار بار به فینال جام باشگاه های آسیا رسیده است.  

ما در بخش اخبار ورزشی مجموعه ژولی پولی برای تیم های باشگاهی موفق همچون استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان و … آرزوی موفقیت و درخشیدن در میدان های آسیایی و جهانی را داریم.