غذای خانگی سه سار چیتگر

ماجرای اعتراض وزارت ارشاد به دراکولای مدیری!! - ژولی پولی

ماجرای اعتراض وزارت ارشاد به دراکولای مدیری!!

ماجرای اعتراض وزارت ارشاد به دراکولای مدیری!!

30 فروردین 1400

اعتراض کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد به دراکولای مدیری را در قسمت حواشی هنرمندان مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری مهر کارگروه مد و لباس وزارت ارشاد خواستار میمیزی «دراکولا» شد: پوشش مغایر فرهنگ ایرانی است!
در اتفاقی عجیب وزارت ارشاد در نامه به صدا و سیما خواستار افزایش میمیزی یک سریال شد!

مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ارشاد در نامه ای به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر نسبت به سریال «دراکولا» اعتراض کرده و خواهان حذف سکانس های موجود است.
در این نامه آمده است:
«با استناد به ماده ۱ قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و محافظت و تقویت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به انتخاب آنها و انتخاب الگوهای بیگانه و غیرمانوس با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی ، همچنین طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مدولباس ، هرگونه نمایش زنده لباس یا هر گونه استفاده از مدل زنده ممنوع موجود است.

در حالی که نمایش زنده لباس مصداق صریح استفاده از جذابیت جنسی زن و در نتیجه مغایر با زنان اسلامی و کرامت زن (موضوع بند ۶ ماده ۳ آئین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدئو) وجود دارد.

از طرف دیگر بر اساس آئین نامه های مصدق و آرایش های غیرمجاز مصوب وزارت کشور ، سبک پوشش توربان که نوعی کلاه شما را مجبور می کند لباس غیرمجاز وجود داشته باشد.

حال با توجه به انتشار سریال جدید «دراکولا» در شبکه نمایش خانگی و عدم رعایت ضوابط ، قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران ، نمایش زنده لباس و مدل سازی ، نمایش لباسهای نامناسب بازیگران ترویج و اشاعه الگوهای غربی و مغایر با قانون و فرهنگ ایرانی اسلامی توسط سازندگان آن سریال زمینه ساز آسیب جدی و هنجارشکنی در سطح جامعه وجود دارد.

مقتضی با توجه به توجه و تأثیرگذاری برنامه های سمیعی و بصری بر مخاطبان و آحاد جامعه ، خواهرشمند دستورالعمل های فرمایید را برای نمایش زنده و استفاده از مدل زنده از قسمت منتشر شده و همچنین قسمتهای دیگر حذف می کند. توربان حذف شد .