غذای خانگی سه سار چیتگر

اظهارات داریوش مصطفوی درباره حق میزبانی ایران - ژولی پولی

اظهارات داریوش مصطفوی درباره حق میزبانی ایران

اظهارات داریوش مصطفوی درباره حق میزبانی ایران

24 اسفند 1399

اخبار ورزشی روز ایران و جهان را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره از دست رفتن میزبانی فوتبال ملی و باشگاهی کشورمان توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال  ، درباره از دست  رفتن امتیاز میزبانی‌های باشگاهی و ملی فوتبال کشورمان اظهار کرد:  به نظرم از دست دادن میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی عجیب و غریب نیست، چون رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرینی و  کشورش به جام جهانی نرفته  است.

مصطفوی بیان کرد: کفاشیان و دار و دسته او به جای اینکه دنبال ترقی فوتبال ایران باشند  برای کسب پست و مقام تلاش می‌کردند. در نهایت کفاشیان به عنوان  معاون کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا انتخاب شد. کفاشیان سررشته‌ای از فوتبال ندارد. او از طریق باج دادن به کنفدراسیون فوتبال آسیا توانست پستی در AFC به دست آورد. به نظرم  کنفدراسیون فوتبال آسیا با باج‌هایی که به کفاشیان داد در حق تیم‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتور اجحاف کرد.

مدیریت جدید فدراسیون فوتبال در از دست دادن میزبانی  نقشی ندارد

او ادامه داد: معتقدم از دست دادن میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی و  بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا تقصیر فدراسیون فوتبال نیست و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره تصمیم گرفته است. به هر حال این موضوع چندین ماه  در AFC  مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت بحرین و عربستان به عنوان میزبانان مسابقات انتخابی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شدند. البته موضوع از دست دادن میزبانی جزو ایرادات فوتبال کشورمان است، اما این کم کاری ارتباطی به فدراسیون جدید ندارد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال اظهار کرد: موضوع از دست دادن میزبانی‌های باشگاهی و ملی برای فوتبال ایران خوب نیست. صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی سخت شده است. اسکوچیچ باید کارش را شروع کند.  او ۱۱ بازیکن آماده که در آسیا و اروپا بازی می‌کنند را در اختیار دارد. به نظرم فدراسیون فوتبال باید اردوی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی فوتبال تدارک ببیند تا ملی پوشان محک جدی بخورند و برای مسابقات انتخابی جام جهانی آماده شوند.

مدیران  سابق  درگیر انتخابات فدراسیون فوتبال بودند

مصطفوی درباره اینکه آیا تاج به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌توانست کاری برای میزبانی فوتبال کشورمان انجام بدهد، گفت: به هر حال درگیری در فدراسیون فوتبال به وجود آمده بود و همه مشغول انتخابات فدراسیون فوتبال بودند. انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال با حساسیت زیادی پیگیری می‌شد. مدیران سابق هم درگیر انتخابات بودند.

مردان عمل فوتبال ما کم هستند

او افزود: به نظرم ویلموتس پایه و اساس حضور در جام جهانی را بد گذاشت. او ۶/۵ میلیون یورو به فوتبال کشورمان آسیب رساند. ایران در مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی مظلوم واقع شده است و فشار روحی و روانی زیادی به فوتبال کشورمان وارد می‌شود. علاوه بر این، مردان عمل فوتبال ما کم هستند و آینده خوبی برای فوتبال کشورمان پیش بینی نمی‌کنم.

مصطفوی درباره احتمال شکایت فدراسیون فوتبال به AFC گفت: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای میزبانی بازی‌های باشگاهی و ملی تصمیم گرفته است. اعضای این کمیته اختیاراتی دارند. فرد حقیقی  درباره میزبانی بازی‌ها تصمیم نگرفته است. اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا افراد حقوقی هستند و دیوان داوری (CAS) نمی‌تواند ایرادی به تصمیم گرفته شده بگیرد.