غذای خانگی سه سار چیتگر

آموزش زبان فارسی به دل‌پیرو توسط سام اصغری - ژولی پولی

آموزش زبان فارسی به دل‌پیرو توسط سام اصغری

آموزش زبان فارسی به دل‌پیرو توسط سام اصغری

16 خرداد 1400

آموزش زبان فارسی به الساندرو دل‌پیرو توسط سام اصغری را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

مشاهده ویدیو:

آلساندرو دل‌پیرو  با نام‌های مستعار الکس، پینتوریکیو زاده ۹ نوامبر ۱۹۷۴ – کونلیانوبازیکن فوتبال بازنشسته ایتالیایی است که برای باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا در پست مهاجم کاذب بازی می‌کرد.

او از سال ۲۰۱۵ به عنوان کارشناس فوتبال در شبکه اسکای اسپرت ایتالیا فعالیت می‌کند.

او اولین بازی ملی خود را در یورو ۹۶ مقابل روسیه انجام داد.

پله، از دل‌پیرو در فیفا ۱۰۰ نام برده‌است.

فیفا ۱۰۰ یک لیستی از ۱۲۵ بازیکن بزرگ بازیکن فوتبال است که پله برای جشن صد سالگی فیفا انتخاب کرده‌است.

ستاره برزیلی رونالدینهو از وی به عنوان الگوی خود نام برده‌است. او همچنین توسط آرای جشن طلایی یوفا به عنوان بهترین بازیکن اروپایی در ۵۰ سال گذشته انتخاب شد.

الکس در سال ۲۰۰۰ به عنوان پر درآمدترین بازیکن فوتبال دنیا شناخته شد.

به غیر از سه جایزهٔ مردانگی که در ایتالیا به الکس تعلق گرفته، او برندهٔ جایزهٔ پای طلایی هم شده که به بازیکنانی تعلق می‌گیرد که از لحاظ اخلاقی و تکنیکی بهترین باشند.

دل پیرو معمولاً به عنوان مهاجم کمکی بازی می‌کند ولی گاهی هم در پست تره‌کوارتیستا یعنی بازیکن خلاق پشت دو مهاجم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با اینکه او قامت کوتاهی دارد ولی بسیار خلاق است، پاس گل‌های زیادی می‌دهد و گل‌های فراوانی نیز به ثمر می‌رساند و فقط یک گلزن صرف نیست.

او در ضمن یکی از بهترین ضربه آزاد زن های دنیاست؛ که لقب شاه ضربات ایستگاهی به او داده شده‌است که حتی دیوید بکام مرد لحظه‌ها در مورد او می‌گوید هنوز نتوانستم مانند دل پیرو ضربه ایستگاهی بزنم.

هوادارن یووه به نقطه‌ای از زمین بازی لقب محوطهٔ دل پیرو داده‌اند که در واقع جایی در سمت چپ محوطهٔ جریمهٔ حریف است که الکس همواره گل‌های زیادی را از آن منطقه به ثمر رسانده‌است.

الکس برترین گلزن تاریخ یووه است. ضمناً او به همراه روبرتو باجو در مکان چهارم بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی ایتالیا قرار دارد.

دیگو آرماندو مارادونا دربارهٔ او گفته‌است: «گاهی احساس می‌کنم سن دل پیرو هیچگاه بالا نمی‌رود.» همچنین به دلپیرو لقب پسر طلایی فوتبال ایتالیا را هم داده‌اند.