غذای خانگی سه سار چیتگر

آمار کرونا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ژولی پولی

آمار کرونا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

آمار کرونا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

22 فروردین 1400

آمار کرونا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ را در قسمت اخبار اجتماعی مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۸ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش ژولی پولی به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ سیما سادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۷۸۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۰ هزار و ۱۴۱ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۹۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‎‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ۴۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند؛ تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۴۶۶ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است؛ همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کرونا ویروس چیست؟

کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعهٔ کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها در دههٔ ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.  این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.این کروناویروس پس از مدت کوتاهی تمام جهان را درگیر کرد.