غذای خانگی سه سار چیتگر

آشنایی با تکنولوژی های روز طراحی وب -windows - linux unix - ژولی پولی - طراحی وب

آشنایی با تکنولوژی های روز طراحی وب

آشنایی با تکنولوژی های روز طراحی وب

27 شهریور 1397

تکنولوژی های مبتنی برwindows

اگر تصمیم دارید تا در زمینه وب و طراحی آن شروع به فعالیت کنید قطعا باید یکی از تکنولوژی های طراحی و پیاده سازی صفحات وب را انتخاب کنید. البته فرد یا افرادی هستند که به ابزارهای دو یا چند تکنولوژی تسلط پیدا کرده و در راستای آن ها شروع به فعالیت می کنند ولی پیشنهاد ما برای شروع این است که، یک تکنولوژی را انتخاب کرده، سعی کنید ابزارها و نرم افزارهای تولید وب سایت، براساس آن تکنولوژی های دیگر نیز وجود داشته باشد.

اولین تکنولوژی، تکنولوژی مبتنی بر شرکت Microsoft است. این بدان معناست که شما نرم افزارهایی را فرا می گیرید که روی محیط طراحی شده توسط این شرکت اجرا می شوند. به طور مثال اگر سرور شما از نوع ویندوز ۲۰۱۶ باشد، حتما باید از یکی از محیطهایASP.NET یا ASP کلاسیک یا سایر بسته هایی استفاده کنید که روی ویندوز قابل اجرا بوده و تحت IIS کار می کند. از طرف دیگر بانک اطلاعات مورد استفاده نیز باید منطبق بر زبان یا محیط پیاده سازی باشد.

ویندوز یا لینوکس

تکنولوژی های مبتنی برUnix/Linux

نقطه مقابل تکنولوژی مبتنی برwindows تکنولوژی های مبتنی برLinux و Unix است. بدین معنا که افرادی که این متد را انتخاب می کنند حتما باید از ابزارهایی استفاده کنند که روی ServerهایLinux   و  Unixقابل اجرا باشد. حتما تا به حال سایت هایی با پسوند php،cfm  یاjsp  را روی اینترنت مشاهده کرده اید که از پسوندهای متداول این تکنولوژی هستند.

تکنولوژی های غیروابسته به سیستم عامل

در این بین ابزارها و فرمت هایی نیز وجود دارند که برای اجرای آن ها نیاز به استفاده از یک تکنولوژی خاص یا Server  خاص نیست.

سایت های ساخته شده با تکنولوژیFlash  یا سایت هایی که دارای صفحاتHTML  هستند، از این دسته می باشند.

با سایت ژولی پولی همراه باشید تا شما را قدم به قدم با مفاهیم طراحی وب آشنا کنیم، منتظر نظرات شما دوستان عزیز هستیم.