غذای خانگی سه سار چیتگر

آتشنشان ها ۸ شهروند تهرانی را نجات دادند - ژولی پولی

آتشنشان ها ۸ شهروند تهرانی را نجات دادند

آتشنشان ها ۸ شهروند تهرانی را نجات دادند

3 اسفند 1399

آخرین اخبار حوادث روز را در مجله خبری ژولی پولی مشاهده نمایید.

۸ زن و مرد در میان آتش ودود نجات پیدا کردند.

آتش نشانان جان ۸ نفر از ساکنان ساختمان مسکونی نجات دادند.

به گزارش ژولی پولی به نقل از خبرگزاری رکنا، در پی تماس مکرر ساکنین یک ساختمان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی و گرفتار شدن ساکنین در طبقات ساختمان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله همزمان آتش نشانان ایستگاه ۷۱ و گروه امداد و نجات ۱۲ را به همراه خودروی حامل دستگاههای تنفسی وتشک نجات ساعت ۲۲:۱۶ شب پنجشنبه گذشته به بزرگراه رسالت، خیابان کرمان جنوبی، کوچه زرین قبائی اعزام کرد.

مهدی حقی مدیر منطقه ۶ عملیات که از نزدیک بر روند عملیات آتش نشانان نظارت داشت در این باره گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان ۳ طبقه ۷ واحدی قدیمی ساخت بود که در طبقه منفی یک و در قسمت انباری ها یک انباری به مساحت۹ مترمربع مملو از اثاثیه منزل در مجاورت مایعات قابل اشتعال(بنزین و رنگ نقاشی ساختمان) کاملا شعله ور شده و دود زیادی فضای راهروها و راه پله ها را فرا گرفته بود.

آتش سوزی بزرگ در خیابان کرمان جنوبی تهران

وی درباره روند عملیاتی آتش نشانان افزود: در زمان رسیدن نیوها به محل حادثه دود بسیار زیادی که از طبقه منفی یک در حال خروج بود راه پله ها و فضای طبقات را نیز فرا گرفته بود که بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان آتش نشانان ضمن مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی عملیات خود را در قالب ۳ تیم عملیاتی آغاز کردند.

مدیر منطقه ۶ عملیات تاکید کرد: یک تیم از آتش نشانان به سرعت مشغول مهار شعله های آتش شدند که توانستند در کمترین زمان ممکن با استفاده از یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی و استفاده از مایع کف(فوم)(مایعی است که جهت مهار آتش سوزی مایعات قابل اشتعال کاربرد دارد) سرلوله کف ساز مناسب در کمترین زمان ممکن آتش را مهار کنند.

وی افزود: دو تیم دیگر برای نجات جان محبوسین وارد ساختمان شدند و دو تیم نجات موفق شدند ۸ نفر شامل(۳ دختر بچه، ۱ پسر بچه و ۴ بانو را) که در محل حادثه گرفتار شده بودند در میان حجم زیادی از دود به سلامت از ساختمان خارج کنند.

مدیر منطقه ۶ عملیات گفت:آتش نشانان پس از مهار کامل این آتش سوزی و اجرای ایمن سازی های لازم و تهویه کامل محیط ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.