چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟+ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا چه بخوریم؟ - ژولی پولی

چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟+ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا چه بخوریم؟

چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟+ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا چه بخوریم؟

۴ اسفند ۱۳۹۸

چه بخوریم تا به بیماری کرونا مبتلا نشویم؟ برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا چه بخوریم؟ چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟ و …

اینها سوالاتی است که توسط مردمی که نگران ابتلا به ویروس کرونا هستند مطرح می شود.

بخصوص افرادی که بدنشان سیستم ایمنی ضعیفی دارد و بیماری های زمینه ای همچون بیماری های قلبی، ریوی، سرطان و … دارند و البته گروه سنی سالمندان.

با بخش سلامت مجله خبری ژولی پولی همراه باشید تا به شما بگوییم چه خوراکی هایی مصرف کنید تا بدن شما در مقابل بیماری کرونا مقاوم شود.

از وقتی که بطور رسمی اعلام شد که دو  نفر در شهر قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شده اند و بیماری کرونا در سطح ایران توسعه پیدا کرد، شایعات فضای مجازی هم رونق گرفت.

در این میان افرادی هستند که دنبال خوراکی هایی می باشند تا بتوانند سیستم ایمنی بدن خود را قوی کنند تا بتوانند از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری نمایند.

چند روز پیش سخنانی منسوب به دکتر مجید سمیعی در فضای مجازی منتشر شد که در آن عنوان شده بود:

ویروس کرونا طبع سردی دارد و با خوردن گرمی ها و گرم نگهداشتن محیط ویروس می میرد لطفا از خوردن ماست، دوغ، شیر، ترشی و پرتقال و لیموترش و شلغم بپرهیزید.

و در ادامه توصیه به خوردن شیره انگور، خرما، عسل، فندوق، بادام، پودر فلفل، زنجبیل، سیرترشی، فلفل ترشی، عرق نعناع، پونه و آویشن شده بود.

همچنین اشاره شد بود از خوردن غذاهای آبکی خودداری کنید و از دود اسپند و عنبرنسارا استفاده نمایید و گل نرگس ببویید.

دوستان عزیز دکتر مجید سمیعی جراح مغز و اعصاب و یکی از چهره های شناخته شده در سراسر جهان هستند و موارد گفته شده در بالا، توسط ایشان بیان نشده و جزو شایعات فضای مجازی می باشد.

روز گذشته در رادیو جوان در مورد این موضوع صحبت شد و صبحتهای عنوان شده در بالا را که منسوب به دکتر سمیعی است را تکذیب کرد.

روشهای پیشگیری و علایم بیماری کرونا

برای جلوگیری از کرونا چه چیزهایی بخوریم؟

چی بخوریم که به بیماری کرونا مبتلا نشویم؟

در این دوران که ویروس کرونا در سراسر جهان و بسیاری از شهرهای ایران شیوع پیدا کرده است، خوردن خوراکی هایی که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین سی است در تقویت سیستم ایمنی تاثیر بسزایی دارد.

در برنامه غذایی خود خوردن سبزیجات و میوه هایی همچون پرتقال، کیوی، لیمو، گوجه فرنگی، کلم، هویج، نارنگی، اسفناج و … قرار دهید که مقادیر زیادی ویتامین سی دارند.

تا می توانید مایعات مصرف کنید، به دلیل اینکه در فصل زمستان هستیم بدن احساس نیاز کمتری به آب دارد اما از خوردن آب و مایعات غافل نشوید.

گوشت کم چربی بخصوص گوشت سفید که کم چرب هستند مصرف کنید زیرا گوشت حاوی پروتئین است و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر می باشد.

سوپ ساده و رقیق که در آن از برنج، شلغم، سیر و اسفناج استفاده شده بپزید و میل نمایید.

سیر خاصیت آنتی بیوتیکی و آنتی باکتریایی دارد و می تواند در از بین بردن ویروس ها و عفونت ها موثر باشد.

شیر را گرم کنید و سیر را رنده کرده و در آن بریزید، این معجون تاثیر بسیاری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

نخود را بپزید و به همراه عسل مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

بطور کلی مصرف انواع گوشت های قرمز و سفید، حبوبات، خشکبار، لبنیات، میوه ها و سبزیجات، تخم مرغ و موادی که دارای پروتئین، ویتامین E، D، C، A و کلسیم هستند را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا بدنتان بتواند با انواع بیماری ها از جمله ویروس کرونا مقابله کند.