غذای خانگی سه سار چیتگر

کاروشی یکی از عوامل شایع مرگ و میر در ژاپن - کاروشی - علاقه به کار در کشور ژاپن

کاروشی یکی از عوامل شایع مرگ و میر در ژاپن

کاروشی یکی از عوامل شایع مرگ و میر در ژاپن

8 شهریور 1397

شاید تا به حال کلمه ی “کاروشی” رو نشنیده باشید، امروز ژولی پولی می خواهد از عاملی که موجب مرگ مردم ژاپن در چند سال اخیر شده است صحبت کند…

الان با خودتان تصور کرده اید کاروشی نام یک بیماری لاعلاج یا مسری در کشور ژاپن هست ولی تصور و حدس و گمان را کنار بگذارید و با ما همراه باشید.

کاروشی (karoshi) به معنی مرگ بر اثر شدت بالای کار است که بیش از هر بیماری و تصادف و سانحه ای سلامتی مردم ژاپن را تهدید می کند.

در این اوضاع کار و اقتصاد جهانی که تمام کارفرمایان کشورهای جهان سوم از کم کاری کارگران خود شاکی هستند، ژاپنی ها واقعا جزو شگفتی کار در جهان به شمار می آیند.

موضوع کاروشی جایی بیشتر به چشم آمد که یکی از مدیران ارشد شرکت معتبر خودروسازی ژاپن با ۱۱۴ ساعت اضافه کار در ماه، در منزل شخصی اش دچار ایست قلبی شد آن هم نه بخاطر دریافت مبلغ اضافه کار و حقوق بیشتر در ماه بلکه به خاطر موفقیت و پایبندی ژاپنی ها به هدف کاری این اتفاق افتاد.

کاروشی یکی از عوامل مرگ و میر در ژاپن

پس از این اتفاق و نمونه های مشابه در کشور ژاپن، سیاست های کنترلی برای اضافه کار در شرکت های این کشور اعمال شده است، بطوریکه در شرکت تویوتا سقف اضافه کاری در ماه را ۳۰ ساعت اعلام کرده اند و از ساعت ۷ شب به بعد اعلان هایی پخش می شود که کارکنان کار خود را به پایان برسانند و محل کار را ترک کنند.

در مقایسه با کشور آلمان که جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیاست و تایم کاری در هفته ۳۵ ساعت است، مردم ژاپن در ماه ۶۰ ساعت کار می کنند و اینگونه با ساعت کاری بالا جان آنها در خطر می باشد.

هم اکنون یکی از دلایل مرگ و میر در کشور ژاپن “کاروشی” است که همچنان جان آنها را تهدید می کند. بیاییم ما همچون ژاپنی ها هدفمند و با انرژی کار کنیم ولی به فکر سلامتی خود هم در حین کار باشیم تا کشور خود را بسازیم و روز به روز بیشتر به سمت موفقیت و پیشرفت گام برداریم.