غذای خانگی سه سار چیتگر

عوامل خشکی واژن و روشهای درمان آن - ژولی پولی

عوامل خشکی واژن و روشهای درمان آن

عوامل خشکی واژن و روشهای درمان آن

23 تیر 1398

. خشکی واژن یکی از مسائل آزار دهنده ای است که می تواند روابط جنسی زوجین را تحت شعاع قرار دهد.

برخی بر این باورند که خشکی واژن فقط در دوران یائسگی برای زنان پیش می آید، در صورتیکه این مشکل در زنان جوان بسیاری نیز دیده می شود.

رطوبت و لغزندگی و ترشحاتی که حین رابطه  از واژن ترشح می شود تاثیر بسزایی در کیفیت و لذت نزدیکی دارد.

یک ماده شفاف بصورت لایه ای نازک دیواره ی واژن را پوشش داده که موجب لغزندگی واژن می شود.

کاهش استروژن در بدن یک زن موجب خشکی واژن و در پی آن وقتی ترشحات ناحیه ی واژینال کاهش می یابد عفونت های واژنی و مجاری ادراری زیاد می شوند.  

عوامل خشکی واژن

یائسگی، زایمان، شیردهی، برداشتن تخمدان، اختلال در سیستم ایمنی بدن، مصرف دخانیات و پرتو درمانی و شیمی درمانی که برای درمان سرطان تخمدان مورد مصرف قرار می گیرند، جزو عوامل کاهش سطح استروژن در بدن یک زن هستند.

بطور کلی وقتی یک زن از نظر جنسی به حالت برانگیختگی می رسد، خون بیشتری به بافت های ناحیه واژینال وارد می شود و همین مسئله در افزایش ترشحات و لغزندگی واژن موثر است، البته داشتن رابطه ی جنسی منظم نیز در کاهش خشکی واژن تاثیر دارد.

معاشقه، تحریک شدن قبل از رابطه و پیش نوازی قبل از شروع نزدیکی می تواند رطوبت واژن را افزایش دهد.

بانوانی که دچار خشکی واژن هستند رابطه ی جنسی دردناکی را نیز تجربه می کنند که همین موضوع مانع لذت بردن کافی آنها می شود، بدین منظور می توانند از ژل های لوبریکانت موجود در داروخانه ها که روان کننده و لیزکننده هستند استفاده نمایند.

ژل های لوبریکانت محلول در آب هستند و برای عمل های جراحی و معاینات زنان مورد استفاده قرار می گیرند، این ژل ها آسیبی به ناحیه ی واژینال وارد نمی کنند و می توانند به کیفیت رابطه ی جنسی در جهت افزایش لغزندگی واژن کمک کنند.

چرا ارگاسم زن بر مرد اولویت دارد؟