غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه کوکو کدو سبز خرد شده - ژولی پولی

طرز تهیه کوکو کدو سبز خرد شده

طرز تهیه کوکو کدو سبز خرد شده

12 دی 1397

مواد لازم جهت تهیه کوکو کدو سبز خرد شده:

  1. کدو ۵ عدد
  2. تخم مرغ ۵ عدد
  3. پیاز سرخ شده معادل ۱ عدد
  4. زردچوبه ۱ قاشق مرباخوری
  5. دارچین ۱ قاشق مرباخوری
  6. نمک و فلفل به میزان کافی
طرز تهیه کوکو کدو سبز

طرز تهیه کوکو کدو سبز خرد شده:

کدو سبز خواص متعددی دارد و برای تهیه انواع غذاها می توانید از آن استفاده کنید. برای تهیه کوکو کدو سبز، اول کدوهای شسته شده را با پوست به صورت مربعی با سایز کوچک خرد می کنیم و با یک استکان آب در تابه می ریزیم تا کدوها بخارپز شود و خواصش از بین نرود. دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل را به کدو می افزاییم تا مزه دار شود و درب تابه را می بندیم تا کدوهای خرد شده بپزند.

تخم مرغ ها را در کاسه می شکنیم و با چنگال بهم می زنیم تا کاملا یکنواخت شود.

اندکی صبر می کنیم تا کدوهای خرد شده کاملا بپزند و آنها را در محیط می گذاریم تا خنک شوند.

کدوها را به کاسه تخم مرغ های هم خورده اضافه می کنیم و پیاز داغ را می افزاییم و مقداری بهم می زنیم و کمی با گوشت کوب مواد را می کوبیم تا بافت کدو نرم شود ولی شکل ظاهری آن بهم نریزد.

در تابه کمی روغن می ریزیم تا داغ شود، سپس مواد کوکو کدو سبز را به تابه می افزاییم و آن را کف تابه کاملا پهن می کنیم تا یکنواخت شود. ۱۲ دقیقه درب تابه را می بندیم تا کوکو کدو سبز سرخ شود و ۶ دقیقه درب تابه را بر می داریم تا مواد خودش را بگیرد.

بعد از سرد شدن می توانید کوکو را برحسب سلیقه خود با کارد به شکل های مختلف برش بزنید و آن را با کاهو و گوجه فرنگی تزیین کنید.

ما در بخش آشپزی تیم ژولی پولی امیدواریم از طرز تهیه کوکو کدو سبز خرد شده لذت برده باشید، این کوکو را تهیه نمایید و به عنوان پیش غذا، میان وعده یا غذای اصلی میل نمایید.