غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه پیتزای لبنانی - ژولی پولی

طرز تهیه پیتزای لبنانی

طرز تهیه پیتزای لبنانی

17 دی 1397

پیتزای لبنانی غذایی بسیار خوشمزه، لذیذ و جزو غذاهای کهن کشور لبنان است که در واقع پیتزا نیست چون خمیر آن مشابه با سایر پیتزاهای مرسوم نمی باشد ولی لبنانی ها به دلیل سالها همجواری با کشورهای اروپایی به این غذای خوشمزه پیتزای لبنانی می گویند. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه پیتزای لبنانی آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه پیتزای لبنانی:

  1. گوشت چرخ کرده ۱۵۰ گرم
  2. پیاز ۱ عدد
  3. نعنا ۵ شاخه
  4. جعفری ۲۰ شاخه
  5. گوجه فرنگی ۱ عدد
  6. سماق ۱ قاشق غذاخوری
  7. زیره ۱ قاشق مرباخوری
  8. مایه خمیر ۱ قاشق غذاخوری
  9. سیر ۲ حبه
  10. شکر ۱ قاشق مرباخوری
  11. آرد گندم ۳۰۰ گرم
  12. فلفل قرمز ۱ قاشق مرباخوری
  13. تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری
  14. روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
  15. پنیر پیتزا به میزان کافی
طرز تهیه پیتزای لبنانی

طرز تهیه پیتزای لبنانی:

طرز تهیه خمیر پیتزای لبنانی:

یک قاشق غذاخوری مایه خمیر و یک قاشق مرباخوری شکر را در یک لیوان آب ولرم حل می کنیم و منتظر می مانیم تا عمل آوری شود.

آرد گندم را در میکسر ریخته و آب ولرم که در آن مایه خمیر ریخته بودیم و روغن زیتون و نمک را به میکسر می افزاییم تا با هم مخلوط شوند. روی خمیر آماده شده یک کیسه فریزر قرار می دهیم تا هوا به آن نرسد و خمیر عمل آید. وقتی خمیر به عمل آمد، روی یک صفحه مقداری آرد می ریزیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و ورز می دهیم تا خمیر قابل استفاده شود، خمیر آماده شده را در کیسه فریزر قرار می دهیم.

طرز تهیه مواد پیتزای لبنانی:

در ابتدا سیرها و پیازها را خرد می کنیم و در تابه می ریزیم و با اندکی روغن تفت می دهیم. تخم گشنیز و زیره را به مواد می افزاییم و تفت می دهیم تا عطرش بیرون بیاید. کمی آب به مواد اضافه می کنیم که مصرف روغن کاهش یابد. گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه می کنیم. گوجه فرنگی را خرد می کنیم به همراه سماق، فلفل قرمز و نمک به مواد داخل تابه اضافه می کنیم تا با هم تفت داده شوند.

خمیر آماده شده و ورز داده شده را در قالب یا سینی فر کاملا پهن می کنیم. مواد را روی سطح خمیر می ریزیم و با کف قاشق روی خمیر پهن می کنیم. حال نعنا و جعفری را خرد می کنیم و روی مواد خمیر می پاشیم. سپس روی سطح پیتزای لبنانی پنیر پیتزا می ریزیم. در این مرحله سینی فر را در داخل فر در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم.

ما در بخش آشپزی سایت ژولی پولی امیدواریم شما دوستان عزیز از طرز تهیه پیتزای لبنانی لذت برده باشید.