غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه شیرینی زولبیا در خانه (ویژه ماه رمضان) - ژولی پولی

طرز تهیه شیرینی زولبیا در خانه (ویژه ماه رمضان)

طرز تهیه شیرینی زولبیا در خانه (ویژه ماه رمضان)

13 فروردین 1401

زولبیا یکی از شیرینی های خوشمزه و شیرین ایرانی است که جزو جدایی ناپذیر سفره های افطاری در ایام ماه مبارک رمضان می باشد.

در چند سال اخیر بسیار شنیده ایم که زولبیاهای آماده ای که از شیرینی فروشی خریداری می کنیم، ناسالم هستند و از روغن های غیر استاندارد برای تهیه ی آنها استفاده می شود.

اگر شما هم جزو خانم های خوش ذوق و کدبانوی ایرانی هستید و تمایل دارید برای سفره های افطاری زولبیایی سالم و خوشمزه خودتان تهیه کنید. با مجله خبری ژولی پولی همراه باشید تا شما را با طرز تهیه زولبیا در منزل آشنا کنیم.

مواد لازم جهت تهیه زولبیا:

  1. آب ۵ قاشق سوپخوری
  2. ماست یک لیوان (۳۰۰ گرم)
  3. نشاسته یک کیلو
طرز تهیه زولبیا

طرز تهیه زولبیا در خانه:

نشاسته را در آب می ریزیم تا با آب مخلوط شود، سپس ماست را می افزاییم و بهم می زنیم تا مایه صاف و یکدست شود. مقدار زیادی روغن در قابلمه می ریزیم و داغ می کنیم.

مایه را در قیف ریخته و در روغن به شکل زولبیا می ریزیم، حرارت را کم کرده، یک طرف زولبیا که طلایی شد، برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز برشته شود.

سپس سا کفگیر زولبیای سرخ شده را از روغن در می آوریم و در شربت می اندازیم. شربت به خورد زولبیا که رفت، آن را از شربت در می آوریم تمام مایه را به همین ترتیب آماده می کنیم و در دیس می چینیم.

بعد از اینکه همه ی زولبیاها را به روش بالا آماده کردیم در دیس می چینیم و روی آن را با پودر پسته و پودر نارگیل تزیین می کنیم.

مواد لازم جهت تهیه شربت زولبیا:

  1. شکر ۲ پیمانه
  2. گلاب یک استکان
  3. آب یک پیمانه
  4. آبلیمو یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت زولبیا:

آب و شکر و گلاب را مخلوط کرده و روی حرارت زیاد می گذاریم تا به جوش آید و کاملا غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت بر می داریم و یک قاشق چایخوری آبلیمو در آن می ریزیم و آن را از صافی رد می کنیم و پس از آماده شدن جهت استفاده برای روی زولبیا و بامیه بکار می بریم.

  • برای خوش عطر و خوش رنگ شدن زولبیا و بامیه می توانید در مایه آنها از گلاب و زعفران استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرینی بامیه در خانه