غذای خانگی سه سار چیتگر

طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز - ژولی پولی

طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز

طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز

6 اردیبهشت 1398

امروز تصمیم داریم در بخش آشپزی مجله خبری ژولی پولی شما دوستان عزیز را با طرز تهیه یک خورش خوشمزه و مناسب برای فصل بهار به نام خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز آشنا کنیم.

الان برخی از دوستان با خواندن ابتدای مقاله اعتراض می کنند که قیمت گوجه سبز آنقدر گران است که گیر مردم نمی آید، تازه اگر بتوانیم گوجه سبز تهیه کنیم برای خرید گوشت چیکار کنیم؟؟!!

عجله نکنید و با ما همراه باشید، گوجه سبز جزو پرطرفدارترین و خوشمزه ترین میوه های نوبرانه ی بهار است که صحبت کردن در موردش باعث می شود بذاق دهان ترشح شده و یاد مزه ترش و دلچسب آن بیفتیم…

ولی نیازی نیست الان که قیمت گوجه سبز خیلی گران است آن را خریداری کنیم، اگر یک کم منتظر بمانید قیمت گوجه سبز ارزان تر می شود و می توانیم مقدار بیشتری از این میوه ی دوست داشتنی را تهیه کنید و حتی برای تهیه ی خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز، مقداری گوجه سبز در فریزر نگهداری کنید تا فصل های دیگر سال نیز بتوانید این خورش خوش طعم را تهیه کنید.

حال برویم سراغ گوشت، اگر تهیه گوشت برای شما دوستان مشکل است. هیچ مشکلی نیست، خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز را می توانید با مرغ تهیه کنید و از طعم دلچسب آن لذت ببرید.

حال که مشکل گوجه سبز و گوشت را حل کردیم برویم و شما دوستان جان را با طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز آشنا کنیم:

طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز با مرغ
طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز (با مرغ)

مواد لازم جهت تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز:

  1. گوشت بدون استخوان نیم کیلو
  2. گوجه سبز نیم کیلو
  3. نعناع و جعفری نیم کیلو
  4. روغن به مقدار لازم
  5. پیاز یک عدد
  6. نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز:

پیاز را خرد کرده و در روغن کمی تفت داده و گوشت قطعه قطعه شده را به آن اضافه می کنیم و کمی پیاز و گوشت را با هم تفت می دهیم و به آن ۵ لیتر آب اضافه می کنیم تا گوشت بپزد.

نعناع و جعفری را پاک کرده، می شوییم و ریز خرد می کنیم و در روغن کمی سرخ می کنیم و به گوشتی که در آب پخته است، اضافه می کنیم.

وقتی گوشت و سبزی خوب پخته شد، گوجه سبز را داخل آن می ریزیم تا کمی بافت آن نرم شود، در پایان کمی نمک اضافه می کنیم و منتظر می مانیم خورش جا بیفتد و آن را در ظرف می کشیم.

  • برای سبزی خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز، از میزان بیشتری جعفری استفاده کنید و مقدار کمتری نعناع. چون اگر میزان نعناع بیشتر از جعفری باشد، طعم خورش تلخ می شود.
  • اگر از طعم ترش خورش نعناع و جعفری با گوجه سبز خوشتان نمی آید، قبل از اینکه خورش را از روی شعله بردارید مقداری شکر به آن اضافه کنید تا خورش طعم ملس (ترش و شیرین) بگیرد.