غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گیاه برگ عبایی یا گیاه فولادی - ژولی پولی

شرایط نگهداری گیاه برگ عبایی یا گیاه فولادی

شرایط نگهداری گیاه برگ عبایی یا گیاه فولادی

15 اردیبهشت 1398

امروز می خواهیم در بخش گیاهان آپارتمانی مجله خبری ژولی پولی گیاه برگ عبایی را که یک گیاه بسیار مقاوم، سخت جان و زیبا با برگ های سبز رنگ است را به شما دوستان عزیز معرفی کنیم که در محیط های آپارتمانی و کم نور به راحتی قابل نگهداری می باشد.  

به جرئت می توانم بگویم که مقاوم ترین گیاه آپارتمانی که تا بحال دیده ام گیاه برگ عبایی است، البته به این نکته اشاره کنم که گیاه برگ عبایی کند رشد است و اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارید گیاهان خود را خیلی سریع تکثیر کنید باید به شما بگویم گیاه برگ عبایی انتخاب مناسبی برای شما نیست!

گیاه برگ عبایی به دلیل استقامتی که دارد با نام گیاه فولادی شناخته می شود و بومی ژاپن و تایوان است.

گیاه برگ عبایی یا سپر گرده با نام علمی “Aspidistra elatior” و نام انگلیسی “Cast iron plant” شناخته می شود.

ملاک زیبایی گیاه برگ عبایی، برگ های زیبای سبز رنگ و بلندی است که شکل ظاهری آن شبیه به برگ ذرت می باشد و از ساقه ی زیر زمین برگها روییده اند و در نگاه اول به نظر می رسد این گیاه ساقه ندارد.

گیاه برگ عبایی دارای واریته های ابلق نیز هست که برگهای آن دارای ترکیب رنگی کرم و سبز هستند که این واریته کمتر در بازار برای خرید دیده می شود.

شرایط نگهداری گیاه برگ عبایی

برگ عبایی نور خورشید را دوست ندارد:

نور خورشید باعث سوختگی برگهای گیاه برگ عبایی می شود، پس سعی کنید محیطی سایه و به دور از آفتاب را برای نگهداری گیاه فراهم کنید. محیطی که سایه و نور غیر مستقیم داشته باشد برای نگهداری گیاه مناسب است.

برگ عبایی آبیاری بیش از حد را دوست ندارد:

اینکه در سایتها و منابع مختلف ذکر می کنند هر گیاهی را هفته ای چند بار آبیاری کنید بطورکلی صحیح نیست. چون دمای محیط رابطه ی مستقیمی با آبیاری دارد. پس در مورد آبیاری هر گیاه به شرایط محیطی که برای آن فراهم کرده اید توجه کنید.
در مورد گیاه برگ عبایی هر زمان خاک گیاه کاملا خشک شد، آبیاری مرحله ی بعد را انجام دهید. آبیاری بیش از حد گیاه برگ عبایی را نابود می کند.

خاک مناسب برای نگهداری گیاه برگ عبایی:

برگ عبایی بطور کلی گیاه سخت گیری نیست و برای کاشت این گیاه می توانید از خاک برگ به همراه ورمی کمپوست استفاده نمایید.

تامین رطوبت گیاه برگ عبایی:

گیاه برگ عبایی به اسپری آب و غبارپاشی نیاز ندارد و رطوبت مورد نیاز خود را از محیط اطراف دریافت می کند.

cast-iron-plant

تعویض گلدان گیاه برگ عبایی:

همانطوری که در ابتدای مقاله نیز ذکر کردیم گیاه برگ عبایی کند رشد است و دوست دارد ریشه هایش در هم تنیده شود. پس هر ۳ یا ۴ سال یکبار می توانید از گلدان یک سایز بزرگتر برای کاشت گیاه استفاده نمایید.

تغذیه و کوددهی گیاه برگ عبایی:

در فصل رشد (بهار و تابستان) می توانید هر دو هفته یکبار از کود گیاهان آپارتمانی استفاده نمایید. گیاه فولادی به کمبود آهن حساس است، پس دو هفته یکبار اسید هیومیک یا آهن فراموش نشود.

تکثیر گیاه برگ عبایی:

گیاه برگ عبایی دارای ساقه های زیر زمینی یا ریزومی است که بهترین روش برای تکثیر آن تقسیم ساقه های زیرزمینی در فصل بهار می باشد.

تمیزکردن برگهای گیاه آپارتمانی برگ عبایی:

هفته ای یکبار می توانید از دستمال یا اسفنج مرطوب برای تمیز کردن برگهای کشیده و سبز رنگ این گیاه استفاده نمایید.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.

آشنایی با ۵ گیاه آپارتمانی و ارزان قیمت