غذای خانگی سه سار چیتگر

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس در خانه - ژولی پولی

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس در خانه

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس در خانه

17 اسفند 1397

گیاه آپارتمانی پتوس یا پوتوس یکی از گیاهان سریع الرشد، مقاوم و بالا رونده با شکل ظاهری بسیار زیباست که دارای گونه ها و واریته های متفاوتی می باشد.

هر کس در نگهداری گل و گیاهان مبتدی است و نور کافی در منزل و محیط کارش ندارد یا اصلا وقتی برای نگهداری از گیاهان ندارد، من خریداری و نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس را به آن شخص توصیه می کنم.

پتوس طلایی
گیاه آپارتمانی پتوس طلایی یا نئونی

پتوس یک گیاه دائمی است که تا سالها مهمان خانه ی شما می باشد و همیشه به منزل و محیط کار شما زیبایی و سرسبزی و طراوت می بخشد.

پتوس دارای واریته و گونه های متفاوتی می باشد که با نام های پتوس سبز، پتوس ابلق، پتوس مرمری، پتوس سفید، پتوس مینیاتوری و پتوس طلایی (نئونی) شناخته می شود.

شرایط نگهداری انواع پتوس ها با هم یکسان است، ولی توجه داشته باشید پتوس های ابلق و سفید و مرمری نیاز به نور بیشتری دارند و اگر در محیط کم نور قرار بگیرند برگهای زیبای آن گرایش به رنگ سبز پیدا می کند.

به طور کلی پتوس نور زیاد و آفتاب مستقیم را دوست ندارد و برگ های آن در مقابل نور مستقیم خورشید می سوزد، سعی کنید در یک محیط با نور غیر مستقیم و فیلتر شده نگهداری کنید.

پتوس ابلق
گیاه آپارتمانی پتوس ابلق

برخی نظرشان این است که پتوس به آب کمی نیاز دارد و هفته ای یکبار آبیاری برای آن کافیست ولی آبیاری گیاه بستگی به دمای محیط شما دارد، پس خاک گیاه را با دست چک کنید هر زمان خاک گیاه خشک شده بود بهترین زمان برای آبیاری می باشد.

پتوس بطور کلی گیاه سخت گیری نیست، برای پرورش آن از ترکیب خاک برگ و ورمی کمپوست استفاده نمایید.

پتوس سریع الرشد است و اگر یک گلدان آن را خریداری کنید به شما قول می دهم که در طول یک سال می توانید چندین گلدان از این گیاه داشته باشید، بهترین روش برای تکثیر آن استفاده از قلمه ساقه است که به راحتی در آب ریشه دار می شود.

خوش سلیقه باشید و برای نگهداری از پتوس از گلدان های آویز استفاده کنید تا برگ های آن به سمت پایین آویز شود و برای شما دلبری کند.  

اگر تا بحال در مورد پتوس چوبدار چیزهایی شنیده اید تعجب نکنید، این گیاه بالا رونده است و اگر در قسمت وسط گلدان از قیم یا چوب استفاده کنید می توانید شاخ و برگ گیاه را به سمت بالا هدایت کنید و خودتان یک پتوس چوبدار یا قیم دار درست کنید.

پتوس چوبدار
گیاه آپارتمانی پتوس چوبدار یا قیم دار

پتوس جزو گیاهان تصفیه کننده هواست که توسط ناسا اعلام شده است و برای نگهداری در اتاق خواب بسیار مناسب می باشد.

شاید کمتر کسی باشد که از سمی بودن گیاه پتوس اطلاع داشته باشد، ولی در کمال ناباوری پتوس سمی است البته حضور آن در خانه مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر کودک کنجکاوی دارید که امکان دارد برگهای گیاه را بخورد یا از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، توصیه ما به شما این است که برای نگهداری از گیاه پتوس حتما از گلدان های آویز استفاده کنید که در دسترس کودک و حیوانات خانگی قرار نگیرد.

ما در بخش گیاهان آپارتمانی مجله خبری ژولی پولی امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دوستان عزیز هر سوالی در زمینه شرایط نگهداری انواع گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای آزاد داشتید می توانید در بخش نظرات مجله خبری ژولی پولی بپرسید. کارشناسان بخش گل و گیاه به سوالات شما، پاسخ تخصصی خواهند داد و می توانید از مشاوره رایگان گل و گیاه به صورت آنلاین برخوردار شوید.